Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis ätit en barnportion med spagetti, magen verkar inte helt nöjd men magknipet beror kanske på att den kollade på klockan, jag tänkte försöka få i mig lite mera mat senare för att den inte skulle få en chock nu.
 
Sitter uppe och vakar för att se om katten som attackerade min katt återvänder. Min skadade kisse är naturligtvis inne men min andra katt som är större får vara ute, då han håller sig inom synhåll och kan agera vakthund. Vi kommer köpa ett vattengevär om så behövs för att denna katt inte ska gå över vår tomt och attackera vår familj. Min man såg katten sitta på vår altan igårkväll och sprang ut och morrade värre än en björn och då stack den snabbt som katten. :p
 
Har lagt min plånbok på ett dösäkert ställe. Nu kommer jag inte ihåg var...
Så där gjorde jag med mobilladdaren idag men kom snabbt på var den var så det var ju helt okej, hämtade den och la den på sin plats (på något mysko vis finns såna platser även här ibland) sen kom jag på att vad är det jag gör egentligen?? mobilen skulle ju laddas det var ju därför jag behövde den. (här ska det vara en gubbe som slår i skallen men jag har inga smileys just nu tydligen).
 
Har tänkt en del på livet och döden i kväll. Inte kommit fram till så mycket men gäller att ta vara på denna korta tid som är på planeten Tellus. Det är svårt att tänka rationellt om döden och vad som händer efter det.
Tänker även på vad som är viktigt i livet. Familjen och vännerna. Så mycket tankar och övrig verksamhet går till andra tankar, både daglig planering och veckovis planering, månadsvis osv. Effektivitet. Hinna med så mycket som möjlig. Utvecklas. Nå mål. Nå framgång.
När det viktiga egentligen handlar om helt andra saker.
Kärlek. Medmänsklighet. Värme.

Nu ska jag gå och lägga mig. Upp i morgon bitti för att släppa ut några hästar, fixa stallet och rida. Dvs inga konstigheter. Godnatt!
 
En sån hade vi också, en welsh sek B ljus ljus fux, nästan åt isabellhållet, med bred bläs och fyra höga strumpor. Tror du han var poppis?


Det kan jag tänka mig! 😍 Våran var en engelsk import, en mörkbrun ädel D-ponny med bläs och vita tecken på benen, minns inte riktigt hur högt de sträckte sig. Han kom till ridskolan som femåring och stannade där tills han fick vandra vidare förra året på grund av pålagringar fram. Han var då 20 år gammal.

För att vara on topic så skall jag nog försöka sova lite. :D
 
Nja. Jag tror inte det. Har aldrig gjort det själv. Utan det är mina kollegor som gör det. Städar mest på damernas om jag städar i simhallen
På den Vi har är det riktigt knöligt och trångt att få in påsen och allt är av plast så man törs inte ta i så mycket
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 004
Senast: Pinus
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Caoimhe
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
275
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp