Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Simmade 10 varv på det grunda idag. Någon gång ska jag våga simma på det djupa.
Sedan tog jag bussen hem. Fick hoppa av halvvägs in till stan och springa in på en vc. Annars hade det hänt en "olycka"... Magj-veln!
Väl hemma så packade jag ner snäckor och lämnade in paketen på Ica. Ska fånga in fler posthorn i em oxå.
För det finns fler...
20180624_143325.jpg
 
Det blev ingen ridtur. Kvavt som fan ute och det gör inget bra för Annie luftvägar. Jag och Annie höll oss i skuggan och tittade på när grannen longerade Aramis, kändes som en bra arbetsfördelning.

Blev hysteriskt sugen på stuvade makaroner så nu ska jag bada och sen blir det falukorv och stuvade makaroner till kvällsmat :d
 
Känner mig härligt företagsam och duktig.

Nästan tapetserat klart gästhuset. Avkomman kom förbi och godkände tapeten (pustar ut :D)
Fick ena fönsterbågen i sovrummet nedtagen och betalade tjänsten med en färsk vitlök.
Matbröd bakat och nästa stordåd är att ta sig an det där fönstret och se till att det blir kittat och målat.

Jag har ju bara en vecka kvar tills jag börjar jobba. Nytt jobb brukar innebära tom skalle om kvällarna. Så det gäller att ruscha på den här veckan. :)
 
Alltså, jag har köttfärssås i kylen, funderar på att steka korv men klarar inte korv med bröd igen.
 
Jag lyssnar/tittar på en av mina favoritfilmer - Two nights stand :) och gruvar mig för o diska... usch. Borde städa också, men ja... heja.
 
Har slaktat tupp och känner mig lite mallig över att jag fixade det. Har inte nackat något flygfä på typ 15 år och var lite harig och vek men det gick bra till slut och tuppen slapp lida.

Nu hänger den i matkällaren och gottar till sig till imorgon kväll då den hamnar i grytan.
 
Försvinner inte vattnet eller det blir översvämning flera gånger i badrummet så går frysen sönder eller så rasar kastrullskåpet ihop eller så blir det elavbrott oplanerat eller något elfel som ingen förstod varför? dock gick diverse saker sönder för mig den gången men inget akut hände åtminstone. Elbolaget tog det på allvar la ner massor av felsökningsjobb och tog diskussionen med fastighetsbolaget som hade en anställd här som kollade och kliade sig i huvudet. Tack elbolaget :bow:
Undrar vad som händer nästa gång i min lägenhet?

Brand borde jag klara mig ifrån, grannens ovanför brann ju för några år sen och jag är extremt noga med el, alltid varit. (Vrider spisvredet till off efter användning och kaffebryggare o. dyl drar jag sladden snabbt på och drar inte i sladden utan i fästet runt kontakten, hade en smäll i en annan lägenhet om en sladd :meh:)
Åker jag bort några dagar/längre åker allt ur till och med sladden till sängen kopplar jag bort, TV mm. går på grendosa med strömbrytare, dator stängs nattetid/när den inte används då.... osv. osv.)
För många år sen var jag ensam hemma då fd. sambo var bortrest och hade hunden med sig, då brann det hos en granne vägg i vägg, bränderna olika hus så nej jag har inte pyromaner till grannar det var olyckor båda gånger.
Räddningstjänsten bultade på och sa snabbt: -Gör dig klar om vi ber dig komma, jag tog, cigg, nycklar, plånbok, telefon och hundens papper resten struntade jag i., slapp dock gå med dom ner och ut och grannen klarade sig med blotta förskräckelsen, låg och sov så dom bröt dörren när jag informerade att jag trodde han var hemma och det bolmade rök i brevinkastet i hans dörr.
Så av någon konstig anledning har jag en evakueringsplan och "akutväska" klar om det skulle behövas, katten lär jag snabbt bunta in i buren vare sig hon vill eller inte och sax har jag tillgänglig till balkongnätet enkelt, annars kommer hon garanterat ut före mig på något annat sätt vare sig jag får behålla blodet innanför kroppen eller inte enligt henne.
Nu har jag gjort kaffe så det finns en stund och lite till så det är lugna puckar.
/hallonsaft lghnr: 13. :angel:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 074
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 515
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
453
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp