Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då börjar jag med ett inlägg.
Jag var lite korkad igår kväll när jag var ute med hunden :o

Jag såg lite stockar i en lekpark som jag tänkte att Puck kunde prova hoppa upp på. Men när hon inte riktig förstod så provade jag att kliva upp själv för att se om hon kunde försöka härma, men det doftade för intressant en bit bort och hon fattade inte ändå. Och så trillade jag när jag skulle ned :o:o Rejält.

Jag pajade ena hörapparaten då jag hade för mycket koll på Puck så att jag inte tog emot med handen så jag landade bokstavligen på ett öra, tursamt nog på en halvt begravd stock istället för den mjuka sanden runt om :grin: Skrapade utsidan av en hand (där fick jag för att jag inte tog emot med handen istället :rofl:) och bägge knäna, bara ett av tre skarpen på knäna fick fram blod åtminstone :grin: Men aj, det värkte rejält sen - men nu är det domnat åtminstone.

Lilla Pucken råkade komma ur selen i fallet men hon stannade trots att det var läskigt när jag föll och kom genast fram när jag bad henne så att jag kunde koppla henne igen, och så tröstade hon mig sen :D:love: hon är så snäll :love:

Men det var inte min dag. Tur att jag sov mig mest igenom den :p
 
Då börjar jag med ett inlägg.
Jag var lite korkad igår kväll när jag var ute med hunden :o

Jag såg lite stockar i en lekpark som jag tänkte att Puck kunde prova hoppa upp på. Men när hon inte riktig förstod så provade jag att kliva upp själv för att se om hon kunde försöka härma, men det doftade för intressant en bit bort och hon fattade inte ändå. Och så trillade jag när jag skulle ned :o:o Rejält.

Jag pajade ena hörapparaten då jag hade för mycket koll på Puck så att jag inte tog emot med handen så jag landade bokstavligen på ett öra, tursamt nog på en halvt begravd stock istället för den mjuka sanden runt om :grin: Skrapade utsidan av en hand (där fick jag för att jag inte tog emot med handen istället :rofl:) och bägge knäna, bara ett av tre skarpen på knäna fick fram blod åtminstone :grin: Men aj, det värkte rejält sen - men nu är det domnat åtminstone.

Lilla Pucken råkade komma ur selen i fallet men hon stannade trots att det var läskigt när jag föll och kom genast fram när jag bad henne så att jag kunde koppla henne igen, och så tröstade hon mig sen :D:love: hon är så snäll :love:

Men det var inte min dag. Tur att jag sov mig mest igenom den :p
Upptäckte just att jag måste ha skadat örat lite i fallet också 🙄 topsade det lite och det var ömt inuti, och när jag tog ut topsen så var det nästan skräckscen typ :p med blod alltså.
Proppen på hörapparaten måste ha skrapat mot huden där inne.

Men vad i hel... alltså. Det här var verkligen ingen bra helg. Jag höll på att välta sänglampan när jag kom hem efter promenaden och så lyckades jag välta ett vattenglas. Men jag upptäckte inte det förrän senare och jag fattar inte vart allt vatten har tagit vägen.

Och ena knäet värker som 17, det har två olika skrapsår på det och är varmt, knappt användbart - aj :arghh:

Herregu... bäst att jag går och lägger mig nu innan jag skadar mig mera eller något annat omkring mig :rofl:
 
Upptäckte just att jag måste ha skadat örat lite i fallet också 🙄 topsade det lite och det var ömt inuti, och när jag tog ut topsen så var det nästan skräckscen typ :p med blod alltså.
Proppen på hörapparaten måste ha skrapat mot huden där inne.

Men vad i hel... alltså. Det här var verkligen ingen bra helg. Jag höll på att välta sänglampan när jag kom hem efter promenaden och så lyckades jag välta ett vattenglas. Men jag upptäckte inte det förrän senare och jag fattar inte vart allt vatten har tagit vägen.

Och ena knäet värker som 17, det har två olika skrapsår på det och är varmt, knappt användbart - aj :arghh:

Herregu... bäst att jag går och lägger mig nu innan jag skadar mig mera eller något annat omkring mig :rofl:
:eek:
:D
 
Ni mockar aldrig ur hagarna?
Men vad obehagligt med en som är så påverkad! Huva!

Nar jag hade hastgarden i South Carolina mockade jag inte hagar heller. Daremot korde jag igenom dem med en "shredder" som i princip krattade ut allt som inte satt fast i hagen nagon gang per vecka ... och bytte hage for hastarna sa den nykrattade hagen var tom atminstone nagra dagar (oftast minst en vecka) efter "krattningen". Mycket effektivt och hur det vanligtvis ar gjort i South Carolina.
Det ar lite olika hur man gor, mest beroende pa stat har i USA ... mest beroende pa olika jordman och regn/sol/varme/kyla scenarior.
 
Jaha där fick jag för att jag försökte göra något vettigt.
Skulle tvätta eksemtäcken så kan kan packa undan dem för säsongen.
Tvättmedlet slut :arghh:

Bara för det tänker jag sätta mig i soffan igen och tjura ihop. Skitdag.
 
Nar jag hade hastgarden i South Carolina mockade jag inte hagar heller. Daremot korde jag igenom dem med en "shredder" som i princip krattade ut allt som inte satt fast i hagen nagon gang per vecka ... och bytte hage for hastarna sa den nykrattade hagen var tom atminstone nagra dagar (oftast minst en vecka) efter "krattningen". Mycket effektivt och hur det vanligtvis ar gjort i South Carolina.
Det ar lite olika hur man gor, mest beroende pa stat har i USA ... mest beroende pa olika jordman och regn/sol/varme/kyla scenarior.
Ok det var annorlunda. Intressant :)
 
Dricker kaffe och väntar på att första omgången med tvätt i tvättstugan ska bli klar. Sen stör jag mig otroligt på människor som alltid svarar ”inte alla män” eller ”det finns rötägg av alla kön” när jag lättar mitt hjärta angående män som varit otroligt gränslösa och att jag börjar tröttna (eller som jag brukar uttrycka det ”pojkar är skräp”). Varför inte bara stötta och peppa istället för att slänga tillbaka den kommentaren.. är inte född i farstun, självfallet förstår jag också att inte ”alla” är så...
 
Trimmar gräsmattan. Det har blivit för långt för att ta med klipparen så jag får trimma :turd:
Nu paus för söndagsmiddag hos svärmor inne i stan. Skönt att slippa laga mat :D
 
Funderar på vad jag vill göra i em, det som måste göras är att hämta hem min bil och laga mat. Måste ha matlåda till imorgon.
 
Grymt vacker fontän
IMG_20181007_113550.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Linta
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp