Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på en trött hund.

20181020_103408.jpg
 
Passade på att rida i skogen eftersom ingen jagar idag där. Rejält svettig blev jag - tack förkyldning!
Skönt att alla måsten är färdiga idag. Har bara fodringar och insläpp kvar annars är jag ledig så får passa på att kurera mig. Kanske se en film?
 
Då var enhörning färdigsydd. Ska sy lite tröjor till syskonbarnen men det tar jag senare. Nu samla energi att sälja sadel. Hoppas den passar, vore skönt (men lite vemodigt) att bli av med den. Den är väldigt fin så helst hade jag behållit den bara för det, men man kan inte ha en sadel bara för att den är fin. Här ska prylsaneras!
Dessutom skulle pengarna sitta fint. Har två stora räkningar att betala (veterinär och bil) och massor med lite mindre, typ CSN och försäkring.
Har lite ångest över ekonomin, och vem vet hur länge jag kommer vara arbetslös.. Hoppas på bra deal från jobbet!
 
Har tillbringat kvällen med att sträcktitta QI och Poontless på BBC Brit (älskar den kanalen!) Men kan nån här förklara för mig hur fasen dem räknar poängen i Qi?? Blir fasen inte klok på det hur många avsnitt jag än tittar och det stör mig lite :meh:
Den är orimlig helt enkelt :D olika frågor är olika värda mycket poäng har jag kommit fram till :rofl:
 
Äsch, sadeln passade inte. Typiskt, både för köparen och mig. Nåja, bara att annonsera vidare!
Skulle komma en och hämta byrå idag, men än så länge har han inte dykt upp.. Han får till kvällen på sig sen säljer jag till någon annan.

Funderar på vad jag kan sälja mer. Aldrig fel att dryga ut kassan lite :up:
 
Är ganska van att folk kommer fram men denna dag tar nog rekordet. Hittills sju personer i olika åldrar som kommit fram och kommenterat. Allt från att de tycker att jag är fin, sagt att de blir glada av att se mig, frågar vart kläderna kommer ifrån osv. Jag tycker att det är så coolt att folk verkligen går fram, att de säger ngt snällt bara för att liksom.
 
Är ganska van att folk kommer fram men denna dag tar nog rekordet. Hittills sju personer i olika åldrar som kommit fram och kommenterat. Allt från att de tycker att jag är fin, sagt att de blir glada av att se mig, frågar vart kläderna kommer ifrån osv. Jag tycker att det är så coolt att folk verkligen går fram, att de säger ngt snällt bara för att liksom.
Många går ju runt i 50 nyanser av grått och svart så det är klart att en färgklick som du sticker ut :) tycker det är trevligt med folk som vågar färg och har på sig lite udda kläder!
 
Suck. Segt internet. Jag sitter och googlar mönster för glatta livet. Försöker hitta nåt fint mönster till systerdottern att sy något kul av babblarnatyget jag kom över. Planen är att det ska räcka till båda systerdotter och systerson.
 
Och nu kom det fram två personer och undrade om jag ville gå en hårvisning på måndag. De skulle fixa håret gratis inorgon isf. Känner mig lite kluven. Tanken var att jag skulle fortsätta vara rosa bara att de skulle lägga en jämnare färg osv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Linta
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp