Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brrr sa kallt det var i dag. Under 10*C hela dagen och jag var som en isbit. :arghh: Jag googlade fram tackkjol nar jag satt i bilen nagra minuter for att varma upp mig mellan sparningar. Det far nog bli en separat trad om det.:grin:
 
God morgon! Jag har kaffe idag :love: Fattar inte hur jag kunde glömma bort kaffemojängen från Ikea, den har stått i vägen i skåpet i en evighet. Men sorgen efter kaffebryggaren är total. Min fina Melitta, har den verkligen gjort sitt redan? Fattar inte vad som hände, men när jag tänker efter luktade det lite bränt i köket igår.

Nåja, så är det. Har frågat exet om jag kan köpa hans Moccamaster istället. Får väl se vad han ska ha för den.
Nu ska jag leka mer med vinylskäraren. Jag kommer inte ha en enda tråkig tröja eller tygkasse i mitt liv :D Ska skaffa självhäftande vinyl också så jag kan göra klistermärken.
 
God morgon! Jag har kaffe idag :love: Fattar inte hur jag kunde glömma bort kaffemojängen från Ikea, den har stått i vägen i skåpet i en evighet. Men sorgen efter kaffebryggaren är total. Min fina Melitta, har den verkligen gjort sitt redan? Fattar inte vad som hände, men när jag tänker efter luktade det lite bränt i köket igår.

Nåja, så är det. Har frågat exet om jag kan köpa hans Moccamaster istället. Får väl se vad han ska ha för den.
Nu ska jag leka mer med vinylskäraren. Jag kommer inte ha en enda tråkig tröja eller tygkasse i mitt liv :D Ska skaffa självhäftande vinyl också så jag kan göra klistermärken.
Presskaffe är ju så GOTT!
 
Jag älskar min vinylskärare! Hur kul som helst!
IMG_20181109_091322.jpg
 
Vaknat och det känns som om jag har blivit överkörd av en truck.
Måste till husläkaren och hämta ett recept, annars hade jag nog gärna stannat i sängen.
Jag tycks kunna sova hur mycket som helst.
 
Usch. Varit på medarbetarsamtal.
Rektor hade goda saker att säga, men - och det är ett stort men - jag är outbildad och när de nu söker medarbetare så dräller det av legitimerade SFI-lärare. Flera verksamheter i näraliggande orter har dragit ner och det finns lärare över.

I klartext så är risken överhängande att jag verkligen får lämna jobbet när min tidsbegränsade anställning tar slut.

Suck. Ut i ovissheten igen. Jag vill verkligen inte. Jag är för gammal för det här.
 
Usch. Varit på medarbetarsamtal.
Rektor hade goda saker att säga, men - och det är ett stort men - jag är outbildad och när de nu söker medarbetare så dräller det av legitimerade SFI-lärare. Flera verksamheter i näraliggande orter har dragit ner och det finns lärare över.

I klartext så är risken överhängande att jag verkligen får lämna jobbet när min tidsbegränsade anställning tar slut.

Suck. Ut i ovissheten igen. Jag vill verkligen inte. Jag är för gammal för det här.
Har du någon slags tidigare högskolestudier? Skulle du kunna bli behörig via VAL-programmet?
 
Har du någon slags tidigare högskolestudier? Skulle du kunna bli behörig via VAL-programmet?
Vägen till behörighet är lång om man inte har någon examen sedan förr. Jag har läst enstaka kurser. Och i fel "bransch".

Jag är för gammal för att få studielån och vill inte heller studera i min ålder. Det är för mycket jobb för en så kort tid som jag har kvar i yrkeslivet.

Det hänger till syvende och sisdt på om rektor väljer att utannonsera tjänsten. Gör han inte det kan jag helt enkelt förlängas.
 
Nu ska jag gå igenom 4 lådor med akvarieprylar. Det jag inte ska ha själv, säljer jag på våran storauktion i december
 
Presskaffe är ju så GOTT!

Jag har gjort presskaffe hemma sedan borjan pa 80-talet, nar man fick aka till Frankrike for att fa tag pa en presskanna. Inget annat duger i mitt, och sonernas, hus :p

Eller så skaffar du bara riktigt bra underställ?

Jag har ett par riktigt bra understall, mitt problem ar att det ar 5*C nar jag kommer ut pa morgonen och jag klar mig efter det, sedan kommer solen och det ar 18*C och jag dor av varme om jag ror pa mig. Tackkjol ar ju inte direkt vackert over jeansen ... men ser sa oerhort passande ut nar jag far en UTI om jag bara tanker pa att ga ut.:cautious:
 
Jag har gjort presskaffe hemma sedan borjan pa 80-talet, nar man fick aka till Frankrike for att fa tag pa en presskanna. Inget annat duger i mitt, och sonernas, hus :p



Jag har ett par riktigt bra understall, mitt problem ar att det ar 5*C nar jag kommer ut pa morgonen och jag klar mig efter det, sedan kommer solen och det ar 18*C och jag dor av varme om jag ror pa mig. Tackkjol ar ju inte direkt vackert over jeansen ... men ser sa oerhort passande ut nar jag far en UTI om jag bara tanker pa att ga ut.:cautious:
Oj stor temperaturskillnad!
Använder inte själv täckkjol men uhip verkar många nöjda med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Linta
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp