Vad hände, har jag blivit intresserad av en "gubbe" och nu då?

Sex och ålder....

Vet du, jag tror att detta med äldres minskande sexlust mycket handlar om att yngre inte vill tro att äldre HAR sex?

Jag tyckr du ska utgå från att han har en alldeles vanlig sexdrift. Det har mer med person att göra än ålder.

Jag var gift med en man som ända sedan sina unga 20-år var väldigt ...måttligt intresserad. Jag har haft en sängkamrat i 60-årsåldern som är (enligt egna ord) är "kåt jämt"
Ja, lusten kan kanske vara oförändrad men precis som @Ciccio säger så kan det brista i förmågan.
(Det är dock inget som jag skulle fundera på, det finns många sätt att ha sex)
 
Fast ska du inte bara träffa denne man en gång till och känna efter lite mer utan att ha byggt upp hur många framtidsscenarion/ oro/ farhågor bla bla bla som helst.

Det är inte alls säkert att det ens ”blir” något av det hela, du är kanske inte fortsatt intresserad, han är inte intresserad, ni är inte intresserade osv.

Nu tycker jag att du har farit iväg i tankarna lite väl mycket efter att endast ha träffat denne man så helt kort.
 
Jag säger som de andra, träffa honom och känn efter sen hur det känns. Jag har full förståelse att du tycker det är stor åldersskillnad och jag hade tvekat själv pga hans ålder, men känns det bra så kör på. :)
 
Suck detta fokus på manlig förmåga. Män kan njuta utan att vara stenhårda jämt och ständigt.

snarare så att det uppmanar tll att utforska mer och hitta mer och större njutning.
Och jag sa ju just att det finns många sätt att ha sex?

Om sexet sviktar för en äldre man är det sannolikare att det är förmågan än lusten som minskat. Det var bara det jag försökte säga.
 
När det gäller sexuell aktivit så tar individuella skillnader helt ut eventuella skilnader baserat på ålder. Där får du vänta och se men det gäller oavsett ålder.
Njae, de tar väl inte *helt* ut skillnader baserat på ålder? Skillnaden mellan individer är förstås stor men det finns ju rent biologiska skäl till att förmågan till erektion avtar med stigande ålder, liksom även medicinska skäl hos män i
Suck detta fokus på manlig förmåga. Män kan njuta utan att vara stenhårda jämt och ständigt.

snarare så att det uppmanar tll att utforska mer och hitta mer och större njutning.
Nu gjorde du kanske en freudiansk felsägning?

Som sagt är det nog ingen fara med förmåga till vare sig njutning eller lust hos en äldre man. Mitt fokus var snarare kvinnans njutning. Även om annat går att hitta på om mannens ”förmåga” brister så finns det ju kvinnor som skulle sakna den förmågan väldigt mycket ...
 
Nu gjorde du kanske en freudiansk felsägning?

Som sagt är det nog ingen fara med förmåga till vare sig njutning eller lust hos en äldre man. Mitt fokus var snarare kvinnans njutning. Även om annat går att hitta på om mannens ”förmåga” brister så finns det ju kvinnor som skulle sakna den förmågan väldigt mycket ...
[/QUOTE]
 
@Lobelia Var inte alls meningen att tagga eller svara dig i ovanstående inlägg. Gammalt svar som jag försökt radera. Sorry. Inte sams med tekniken.

@Rugguggla Förlåt till dig också för att jag kladdar ner din tråd. Inte meningen 😔. Jag önskar dig lycka till med en eventuell ny romans!
 
Njae, de tar väl inte *helt* ut skillnader baserat på ålder? Skillnaden mellan individer är förstås stor men det finns ju rent biologiska skäl till att förmågan till erektion avtar med stigande ålder, liksom även medicinska skäl hos män i

Jag ser att du postade av misstag, men det jag menar är att det är så stora individuella skillnader så när man har med en individ att göra så kan man ignorera hur det fungerar för gruppen.
 
Jag tänker som så att åldern är irrelevant, viktigare är mognaden.
Dejtade under en tid en man som förvisso ljög om sin ålder (äldre än mig, men fem år äldre än vad han uppgett 🥴) och som mognadsmässigt låg på en 20-årings
Viktigast är nog att man är på samma mentala nivå, och att man har saker gemensamt
 
Jag ser att du postade av misstag, men det jag menar är att det är så stora individuella skillnader så när man har med en individ att göra så kan man ignorera hur det fungerar för gruppen.
Men när det gäller en individ som vi inte vet något om, är det väl mer rimligt att anta att hen är som gruppen i stort, än att hen är ett utpräglat extremfall.
 
Menar du att det är ett utpräglat extremfall att ha lust och kunna utföra samlag i den åldern?:confused:
Nej.

Men jag antar att gubbarna på jobbet är rätt standard för sin ålder, och de skojar ibland lite godmodigt på sätt som helt klart antyder sviktande potens. Och de är ju inte över 66, inte pensionärer.
 
Nej.

Men jag antar att gubbarna på jobbet är rätt standard för sin ålder, och de skojar ibland lite godmodigt på sätt som helt klart antyder sviktande potens. Och de är ju inte över 66, inte pensionärer.
Då bortser jag från ditt inlägg då du inte verkar mena det med ditt nej.

PS. "Gubbarna" på mitt jobb skämtar också om bristande potens och de är väl mellan 20 och 65.
 
Jag ska försöka sätta ord på hur jag tänker angående åldern. Just nu, just idag tänker jag som flera skrivit, kör på, se vart som händer, ha kul. Samtidigt tänker jag att jag inte vill såra någon,varken honom eller mig själv, att någon av oss trillar dit ordentligt och sen inte kan hantera en så stor åldersskillnad.

Om, jag skriver om det skulle utvecklas till en relation, hur tänker jag då om kanske 5 år när jag förhoppningsvis är relativt pigg och mitt i livet medan han kanske drabbats av ålderskrämpor och inte alls är lika pigg på att utöva fysiska aktiviteter tillsammans som vi skulle kunna göra idag. Andra saker är hur omgivningen skulle ta det, hans barn tex

Men nu har vi ju bestämt att ses igen, så tanken är att känna efter lite hur det känns då. Känns det som att jag vill fortsätta träffas på ett mer intimt plan sen, så får man väl tillsammans diskutera saken med honom och fråga hur han känner omkring det hela.

Vill även skicka ett litet tack till alla som svarat här, det har vart så skönt att ha lite vinklar att ta fast på. Som jag skrev i första inlägget har jag inte så mycket vänner, så jag har ingen att direkt att diskutera det hela med, så det betyder mycket att ha er alla här.

Ang hur andra tar det..
Mina vänner som känner mig väl är ju bara glada över att jag hittat någon jag fastnat för. De kallade mig "Runaway bride" som skämt iom att jag så sällan fastnade för någon utan alltid ledsnade. Visst blev vissa lite förvånade. Det är ju inte åldersmässigt nära vad jag dejtat/varit ihop med förr.
Sambo har barn där yngsta är just myndig och äldsta är närmre mig i ålder än sambon är.
Jag träffade mellandotter och hennes sambo ganska tidigt i vår relation. De messade direkt efter "She's a keeper!". Vi har fått samma bemötande av övriga ungar och familj. Totalt smärtfritt alltså. Deras pappa är lycklig och då är det bra.

Det är rätt sällan någon öppet reagerar negativ eller ofräscht. Men det är ju i de fallen ofta stereotypa könsroller man utgår från. Vi har mött en del reaktioner där äldre gubbgubbar som inte känner mig hö-hö:at sexistiskt om att sambon är lycklig han med tydlig anspelning på min ålder och yttre. Och några som antar att han är med mig pga mitt yttre och noll fokus på inre kvaliteter. Och att jag är med honom pga pengar, makt eller liknande. Det har varit några kvinnor som också tycker att jag tjuvat en man från deras åldersgrupp liksom.
Är man i hästbranschen, som sambon, som man och inte är helt galen så blir man lätt högvilt och får en hel del inviter.
Det sjukaste var när en av sambons kunder tyckte vi skulle flytta till hennes gård, bygga hus där etc. Vi drog ner till Skåne för att kika, planera, skriva papper etc. Jag gick och lade mig tidigare medan de pratade vidare. Då hade hon tyckt att sambon kunde ju inte vara med någon så pass mycket yngre och försökt gråtande övertala honom lämna mig för henne. Medan jag sov en våning upp och trodde vi skulle bygga hus där och jag skulle jobba med hennes hästar. Nu var det ju sjukt gränslöst och sambon blev ganska så förbannad och vi flyttade ej dit. Men lite den inställningen hon hade till det hela, att jag var på en lägre nivå mentalt än henne är väl en fördom folk som inte känner mig kan ha.
Sambon är ingen person som skulle orka dela nästan hela dygnets vakna tid, privat och i jobb med en som bara är snygg men helt pantad eller felmatchad för hans personlighet.
Vi är rätt bra båda två på att bemöta sånt vid behov alt bara ruska av oss det. De som jag bryr mig om vad de tycker vill ju bara att jag ska må bra. Och det gör jag ju som jag lever nu. Alltså är det bra i deras ögon.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 158
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 921
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Stefffie
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
35 531
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp