Vad hände inatt?

tott

Trådstartare
Min katt och jag låg, som vanligt och sov i sängen i natt. Katten låg under täcket mellan mina fötter, vilket han ofta gör såhär års. Jag upplever att vi båda sov gott. Plötsligt rasslar det till i lakanet och katten kastar sig ut och ner från sängen. Då jag fattade vad som hänt satt han en bit från sängen och verkade inte speciellt berörd av situationen. Jag tog honom i famnen och gick tillbaka i sängen där vi båda sen somnade igen och sov lugnt tills det var dags att vakna på riktigt.

Jag förstår att ingen kan veta vad som hände, men vad tror ni? Drömde han mardrömmar eller?
 
Min katt och jag låg, som vanligt och sov i sängen i natt. Katten låg under täcket mellan mina fötter, vilket han ofta gör såhär års. Jag upplever att vi båda sov gott. Plötsligt rasslar det till i lakanet och katten kastar sig ut och ner från sängen. Då jag fattade vad som hänt satt han en bit från sängen och verkade inte speciellt berörd av situationen. Jag tog honom i famnen och gick tillbaka i sängen där vi båda sen somnade igen och sov lugnt tills det var dags att vakna på riktigt.

Jag förstår att ingen kan veta vad som hände, men vad tror ni? Drömde han mardrömmar eller?
Jag tror absolut att djur kan drömma mardrömmar. Har en katt som ofta ”pratar” i sömnen och kan vakna och vara orolig. Jag gissar att din katt drömde ngt obehagligt 🙂
 
Katter hör höga toner mycket bättre än oss. Han kan ha vaknat av ett ljud ute och sen snabbt kommit på att det var inget att bry sig om.
 
Jag har en katt som blev påkörd för typ fem år sedan. Hon mår bra, men sen dess drömmer hon ibland mardrömmar ( klart att det kan vara helt orelaterat), där hon jamar högt och länge tills hon vaknar. Sen fortsätter hon jama tills jag kommer och klappar henne och pratar lugnt tills det känns bra igen :cry::heart
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 988
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 308
Gravid - 1år Dottern 7,5 månad låg på min säng och jag skulle hämta hennes tandborste. Stannar till i dörröppningen och tittar så hon inte är så...
2
Svar
21
· Visningar
2 939
Senast: cherie
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp