Vad hände med diskmaskinen?

Fibusen

Trådstartare
Diskmaskinen ville ha salt, väldigt längesen jag fyllde på så inget konstigt. Hade i en hel förpackning, lampan slocknade och jag startade maskinen. Nu när jag skulle gå och tömma den för den har diskat klart så lyser saltlampan igen!!! Öppnar disken och allt är grumligt! 😩

Är liksom inte så avancerat att fylla på salt, ett skruvlock bara så svårt att tro att jag hade glömt något, fick dessutom skruva av det igen så det var då ditskruvat!

Vad kan ha hänt?! Och viktigaste av allt, går det att rädda disken?! 😱
 
Jag hade ett litet paket, brukar normalt köpa dom stora gröna, men min lilla Ica hade bara ett som var en tredjedel/hälften av det. Jag brukar fylla i en hel del, man ska inte göra så alltså? 🙈😅 Jag har alltid hällt i nästan enda upp till korken sen har den fått klara sig själv tills den vill ha mer.

Men nu måste det ju ha läckt ut alltihopa eftersom den vill ha mer salt....🙄
 
Jag hade ett litet paket, brukar normalt köpa dom stora gröna, men min lilla Ica hade bara ett som var en tredjedel/hälften av det. Jag brukar fylla i en hel del, man ska inte göra så alltså? 🙈😅 Jag har alltid hällt i nästan enda upp till korken sen har den fått klara sig själv tills den vill ha mer.

Men nu måste det ju ha läckt ut alltihopa eftersom den vill ha mer salt....🙄

Har alltid fyllt upp helt på de vi har 🤷‍♀️
 
Jag fick samma problem för några månader sedan. Diskade om ett par ggr, tog ut alla plastdetaljer ur maskinen och skrubbade för hand. Efter ett tag blev det bra igen, men en stund trodde jag att hela maskinen var förstörd.
 
Har alltid fyllt upp helt på de vi har 🤷‍♀️

Ja, jag har också alltid gjort så, och denna maskin har jag haft i 3 år nu så förstår inte vad som hände? Är som om allt salt jag hällde i kom ut igen, fast locket var stängt.

Diskar om allt nu iallafall så får se hur jävligt det ser ut när det är klart. Har inga stora förhoppningar om vi säger så...🙈
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: MiniLi
·
Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp