Vad hände med doodlarna?

Nota

Trådstartare
Är trenden över nu?
Var inne på blocket och kikade och varenda annons var prissänkt.
Hade inte dessa uppfödare hundratals på väntelistorna nyss 😆
 
Jisses nu är det någon som ska kränga cockerpoo för 43 000.
Valparna kommer födas under 2022 och meriterna från föräldrarna är att dom vårdhundar och trevliga.
 
Det har alltid gått trender i hundraser. Ett tag var det hetaste man kunde ha en Chihuahua i handväskan. Min kusin födde då upp Chihuahuas och sålde dem för 25000:-/st. Detta är nog 15 år sen och galet mycket pengar då. När jag gick uppfödarutbildningen för ca 3 år sen så var en kurskamrat Chihuahuauppfödare. Då låg rasen på 8000:-. Då var det Doodels som var stekhett.
 
Det har alltid gått trender i hundraser. Ett tag var det hetaste man kunde ha en Chihuahua i handväskan. Min kusin födde då upp Chihuahuas och sålde dem för 25000:-/st. Detta är nog 15 år sen och galet mycket pengar då. När jag gick uppfödarutbildningen för ca 3 år sen så var en kurskamrat Chihuahuauppfödare. Då låg rasen på 8000:-. Då var det Doodels som var stekhett.
Ja den tiden minns man ju :)
 
Jag tänker att doodlarna kom rätt i tiden dvs samtidigt som många ville ha hund pga coronan.
Jag läste för ett par veckor sedan en diskussion av kattuppfödare som alla ansåg att efterfrågan nu är mindre på katt efter att ha varit hög "under coronatiden "
 
Jag tänker att doodlarna kom rätt i tiden dvs samtidigt som många ville ha hund pga coronan.
Jag läste för ett par veckor sedan en diskussion av kattuppfödare som alla ansåg att efterfrågan nu är mindre på katt efter att ha varit hög "under coronatiden "

Va? Doodlarna fanns väl långt före pandemin eller är jag helt senil? Vll minnas att jag gick hundkurs med en dam som ofta och gärna poängterade att hennes hund var en Australian Labradoodle (mkt exklusiv)... eftersom jag inte gått hundkurs på nästan 2 år drar jag den slutsatsen att de måste funnit mkt länge? 🤔
 
Va? Doodlarna fanns väl långt före pandemin eller är jag helt senil? Vll minnas att jag gick hundkurs med en dam som ofta och gärna poängterade att hennes hund var en Australian Labradoodle (mkt exklusiv)... eftersom jag inte gått hundkurs på nästan 2 år drar jag den slutsatsen att de måste funnit mkt länge? 🤔
Det har de, men de TOTALexploderade verkligen i både antal och pris strax före och under pandemin.
 
Va? Doodlarna fanns väl långt före pandemin eller är jag helt senil? Vll minnas att jag gick hundkurs med en dam som ofta och gärna poängterade att hennes hund var en Australian Labradoodle (mkt exklusiv)... eftersom jag inte gått hundkurs på nästan 2 år drar jag den slutsatsen att de måste funnit mkt länge? 🤔
Jag håller med dig, upplever att doodlarna exploderade för ca 5 år sedan, och såklart många köpte under coronan eftersom det var en populär blandning redan innan. Tycker inte att doodle/poos är en coronagrej. Att köpa hund överhuvudtaget känns mer som en coronagrej :p
 
Jo, jag har träffat på stolta ägare som förkunnat att det är en ÄKTA labradoodle. "Aha, en äkta blandras alltså"

Som faktiskt inte förstått att det är en blandras.

Det övergår mitt förstånd hur man kan vara så påläst att man köper en exklusiv doodle, men samtidigt totalt missat att det inte ens är en ras. Det är ju inte en randomblandis som köps billigt på blocket, det är ju liksom nåt som folk aktivt söker...
 
Det har alltid gått trender i hundraser. Ett tag var det hetaste man kunde ha en Chihuahua i handväskan. Min kusin födde då upp Chihuahuas och sålde dem för 25000:-/st. Detta är nog 15 år sen och galet mycket pengar då. När jag gick uppfödarutbildningen för ca 3 år sen så var en kurskamrat Chihuahuauppfödare. Då låg rasen på 8000:-. Då var det Doodels som var stekhett.
Menar du 18000? Aldrig sett en chihuahua för 8000 :D
 
Det övergår mitt förstånd hur man kan vara så påläst att man köper en exklusiv doodle, men samtidigt totalt missat att det inte ens är en ras. Det är ju inte en randomblandis som köps billigt på blocket, det är ju liksom nåt som folk aktivt söker...

Jag har en galen blandras från blocket, så jag är på intet sätt omedveten om fenomenet. Men jag håller med: hade jag lagt de summorna som doodlarna kostar hade jag nog läst på mer än vad det verkar som många av doodleägarna har gjort...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 572
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 809
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Titt som tätt så läser man hur folk avråder från Blocket och kallar framförallt säljarna/uppfödarna där för oseriösa. Men varför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 009
Övr. Katt Häromdagen hände något ovanligt, en person ringde som för snart två år sedan var här och hämtade en kattunge. Hon sa att hon skulle...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp