Vad hände med doodlarna?

Hur är hunden mentalt? Liknar den någon av raserna mer?
Vi brukar säga han har två hjärnhalvor, en pudeldel och en aussidel. Hur han är beror på vilken del av hjärnan som är inkopplad.
Han älskar människor, är helt otroligt social. Väldigt smart och lättlärd men med en stort portion egen vilja. Lite vall men inte jakt.
Väldigt lätt att ha med sig överallt, kanske lite för lätt så vi har nog varit för dåliga på att "uppfostra" honom ordentligt.
Kan en hel massa partytricks men viktigare saker som inkallning fungerar bara om han vill komma typ 🤷‍♀️ :rofl:
 
Hur är hunden mentalt? Liknar den någon av raserna mer?
Nu var iofs inte frågan till mig men eftersom jag har fyra ”poo” så svarar jag också 🙂

Ping verkar ha fått det bästa från både pudel och papillon. Hon är otroligt trevlig, energisk, ambitiös och en massa will to please. Enda nackdelen är nog att hon blir för ambitiös vid träning så hon jagar upp sig och får då svårt att koncentrera sig.

Poppy verkar tyvärr ha fått allt det negativa från chihuahuan (förutom innepinkande) och inget positivt från pudeln. Hon är en jättetrevlig hund så länge Allt är på hennes villkor men så fort man ställer krav så är det tvärnej. Hon är mer som en katt än en hund. Tyvärr har hon både ljudrädsla och en del social rädsla och hon har ett sjuhelvetes humör.

Bella (Poppys kullsyster) har fått mycket av pudelns arbetsvilja och will to please och hon älskar att träna och hitta på saker men allt går i 180 så jag har väldigt svårt att träna henne för jag hinner inte med 😅 Hon har inte lika mycket rädslor och humör som Poppy men hon kan bli osäker och har väldigt nära till bett om man pressar henne. Förutom det sistnämnda och att hon kan få för sig att pinka i sängen så är hon en extremt rolig hund.

Pärla (Poppys och Bellas halvsyster) är väldigt speciell och pga hennes dövhet och uppväxt (jag fick henne när hon var åtta) så vet jag inte vad av henne som är medfött och vad som är förvärvat. Hon är iallafall extremt på och ska alltid vara så nära som det bara går, helst hade hon nog velat bo under mitt skinn. Hon har varit väldigt svår att få kontakt med förutom kel. När hon kom så förstod hon inte att man kunde ta godis från handen, hon klarade inte att titta någon i ögonen och hon leker fortfarande inte med mig. Överlag är hon helt underbar men det kan bli lite för mycket ibland när hon inte lämnar en ifred.

Väldigt snabb beskrivning av alla så jag har säkert missat mycket
 
Är det någon som sett en naken chinese crested korsning? Jag har sett en puff korsad med papillon men aldrig en naken. Finns det chinesedoodle eller doodlecrest eller liknande? Kan bara tänka hur den hunden skulle se ut😱 Eller så blir det ”jätte bra” men är ytterst tveksam.
 
7A78D1B3-71DB-40E7-BB2A-4103F98AE617.jpeg
Är det någon som sett en naken chinese crested korsning? Jag har sett en puff korsad med papillon men aldrig en naken. Finns det chinesedoodle eller doodlecrest eller liknande? Kan bara tänka hur den hunden skulle se ut😱 Eller så blir det ”jätte bra” men är ytterst tveksam.
En snabb googling gav detta
 
Tack för bilderna, tänkte mest på ifall någon sett dom ”live” för det hade varit häftigt. Men kul att se dina bilder. Den nedersta valpbilden ser liknande ut som en renrasig chinese crested i den åldern fast att dom nakna ska ha upprättstående öron och mer crest. Den översta ser…. intressant ut 🙈
 
Tänkte på en sak, en blandning som inte nämnts än är Cockerpoo. Såg en första gången 2009/2010. Har den korsningen försvunnit? Hört mest om Labraddodles här på buke och lite annat också så klart men då 2009/2010 verkade Cockerpoo vara rätt så nytt och vanligare än Labradoodles? Smyger in frågan eftersom den delvis är ot men mest handlar om relationen med Labradoodles och olika liknande kombinationer.
 
Tänkte på en sak, en blandning som inte nämnts än är Cockerpoo. Såg en första gången 2009/2010. Har den korsningen försvunnit? Hört mest om Labraddodles här på buke och lite annat också så klart men då 2009/2010 verkade Cockerpoo vara rätt så nytt och vanligare än Labradoodles? Smyger in frågan eftersom den delvis är ot men mest handlar om relationen med Labradoodles och olika liknande kombinationer.
Den har inte försvunnit
 
Aha,här där jag bor har vi flera Labradoodles men jag har inte sett en enda Cockerpoo. Tycker också att Cockerpoos rent utseendemässigt är mycket finare än Labradoodles om man nu skulle bedöma efter det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 572
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 809
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Titt som tätt så läser man hur folk avråder från Blocket och kallar framförallt säljarna/uppfödarna där för oseriösa. Men varför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 009
Övr. Katt Häromdagen hände något ovanligt, en person ringde som för snart två år sedan var här och hämtade en kattunge. Hon sa att hon skulle...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp