Vad hände med Estonia?

Jag tror det kvittar. De som bestämt sig för att något är skumt kommer inte anse en ny utredning oberoende om den inte kommer fram till just att något var skumt. De kommer oavsett hur noggrann utredningen är och hur oberoende folket som gör den är acceptera annat än ubåt/explosion/UFO som förklaring.
Nej, så är det säkert, men då har man gjort det som man borde göra, tänker jag. Och kan säga att allt är utrett, finns inget att spekulera i längre.
 
Nej, så är det säkert, men då har man gjort det som man borde göra, tänker jag. Och kan säga att allt är utrett, finns inget att spekulera i längre.

Problemet är att den dagen inte kommer, eftersom det finns en oändlig svans av tänkbara teorier. Bara i den här tråden har det kommit upp några jag aldrig hört förut. Någonstans måste man sätta gränsen för hur osannolik en teori ska vara för att redas ut i detalj, annars kommer utredningen pågå tills händelsen är bortglömd genom dödsfall av samtliga intresserade och kosta oss ytterligare mångmiljonbelopp som vi kan spendera på bättre sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var ska vi resa? Eller göra?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp