Vad hände med storlekarna?

Gått två-tre år sen jag köpte ett träns sist och då blev det ett full som jag fick göra extrahål i nosgrimman på, medan sidostyckena var rätt långt ner. Något av ett budgetträns. Det lite dyrare märkestränset (som är några år äldre) är i storlek cob, var tvungen att göra ett hål i sidostycket till nosgrimman - den satt för högt upp (remont), annars klockrent. Har en stor häst. Däremot vissa grimmor verkar ha blivit mindre i storlek, har alltid haft cob men sist jag köpte en fick jag den inte över öronen ens, och jag brukar få spänna in grimmorna annars! :eek:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 077
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 034
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 701
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp