Vad händer i centrala Stockholm idag?

Cattis_E

Trådstartare
Googlade lite men hittade inget uppenbart. Men mycket möjligt att jag läst som en kratta ;)
Polisen sätter upp avspärrningsband längs Vasagatan. De har vita mössor på sig. Det känns även som det är en ökad väktarnärvaro. Vad har jag missat som kan föranleda dessa avspärrningar?

*nyfiken i en strut*
 
Aha!
Jag tycker det är positivt att hon vill visa upp sig. Bra "reklam" nu när det är många turister i stan.
Men andra tycker kanske det är snobbigt? Vad säger ni?
 
Googlade lite men hittade inget uppenbart. Men mycket möjligt att jag läst som en kratta ;)
Polisen sätter upp avspärrningsband längs Vasagatan. De har vita mössor på sig. Det känns även som det är en ökad väktarnärvaro. Vad har jag missat som kan föranleda dessa avspärrningar?

*nyfiken i en strut*

Mitt sto fyller tio år, så alla samlas för att gratta henne. Är även allmän flaggdag för henne. :angel:
 
Brukar inte hon vara på Gotland när hon fyller år?
du har redan blivit korrigerad om vilken ö hon är på
och i övrigt har du rätt, hon brukar fira på Öland. I år var det först firande i Stockholm och sen tog de sig med ilfart ner till Öland för Victoriadagen på Borgholms idrottsplats. Och i morgon tar hon emot folkets gratulationer på Solliden


Och detta har jag full koll på av flera skäl - dels har lokalblaskorna tjatat om detta i veckor, dels vill vi som bor nära broeländet undvika att förflytta oss över den de dagar då det dras extra många turister åt det hållet och dels känner man liksom igen traditionen sedan en evighet tillbaka just för att man bor i ölandsregionen...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 025
Senast: Klara
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 306
Senast: TinyWiny
·
Svar
4
· Visningar
1 929
Senast: Disen
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 886
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp