Vad händer med min kropp (menscykel osv)?

Idag har jag inte värk men däremot väldigt labil i humöret och gråtig. Har skrivit en lista på hur jag mått sista tiden, har tänkt att det beror på annat men visst kan det hänga ihop. Antingen med sköldkörteln eller förklimakteriet, eller kanske nåt annat som påverkar hormonerna? Förutom rubbad menscykel och värken (vid ev ägglossning) har jag haft lite ångest, sovit sämre, varit tröttare, känsligare/gråtigare (som jag blir av pms men lite oklart om det varit det).
Det där är ju symtom på flera saker. Stress, depression, klimakteriet, sköldkörteln, pms mm.
 
Det där är ju symtom på flera saker. Stress, depression, klimakteriet, sköldkörteln, pms mm.
Ja så är det ju. Och det blir så svårt och diffust, eftersom symptomen var och ett för sig lätt kan förklaras med andra saker i livet typ (plus pandemi, hur påverkas man av det liksom?). Pmsen har varit svårare att följa nu när menscykeln har varit rubbad också så jag vet inte vad som är vad.

Ska försöka få tag på läkaren imorgon och bolla sköldkörteln och försöka få en ny provtagning där även T4 kollas.
 
Jag har fått en tid hos min ordinarie läkare på onsdag, då ska proverna för sköldkörteln tas igen också. Utifrån det jag skrivit här, är det något jag ska tänka på att ta upp eller stå på mig kring tänker ni? Prover för klimakteriet kanske tas av gyn och inte husläkare om det skulle vara aktuellt? Sköterskan som jag pratade med föreslog att jag kanske behöver ta min pms-medicin dagligen och inte bara vid behov och just nu kanske det är så men jag vill egentligen inte utan att veta vad som är fel.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 705
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Sedan ungefär ett halvår tillbaka har min mens blivit mer besvärlig med mer smärta och att det är mer utdraget. Under många år har jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 343
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan två år tillbaka en inledningsvis rygg som bråkar med mig. Fick förmodligen ett akut diskbråk sept 14, träffade...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar...
2
Svar
20
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp