Vad händer när man rapporterar ett inlägg?

Vinterbad

Trådstartare
Jag har sett ett inlägg i en tråd som jag har tagit mycket illa vid mej av (ett skämt som är oskyldigt i sej men är i fruktansvärt fel sammanhang). Jag har rapporterat inlägget och jag hoppas att det ska tas bort. Vad händer sedan?
 
En rapport kommer in till en gemensam plats som alla moderatorer har tillgång till. Om det är ett "enkelt" uppenbart "problem" tar någon normalt tag i det direkt.

Om det inte känns uppenbart brukar vi vänta så att den som är huvudansvarig för det specifika forumet får se rapporten. Det kan vara så att liknande rapporter kommit tidigare och då är det bra om de löses på liknande sätt.
Ibland startar vi en liten diskussion om hur vi skall hantera det hela.

Vanligen gör vi något inom ett dygn, men ibland kan det ta längre tid, framförallt om vi behöver diskutera mera och kanske se hur något utvecklar sig eller hur en användare fortsätter eller inte fortsätter.

Den som rapporterar får normalt ingen information om hur vi hanterat rapporten oavsett om vi raderat inlägg, varnat användare, bannat användare eller valt att hellre fri än fälla.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 544
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp