Vad händer om jag inte hämtar ut paketet?

Bapelsin

Trådstartare
Jag har ett paket från HM liggandes på posten i en stad jag inte längre bor i. Av någon anledning hamnade det där istället för där jag bor. Jag har ingen möjlighet att hämta paketet så det lär gå i retur till HM. Det är skickat med Schenker, så jag antar att även returen går med dem.

Hat försökt googla om en galning på vad det kostar mig som kund när en leverans går i retur sådär, men hittar ingenting. Jag vet inte om det är jag som är blind (antagligen) eller om det faktiskt inte finns någon sådan information (vore konstigt). Är det någon här som vet?
 
Det har varit olika de gånger jag fått påminnelser. Den enda summan jag minns är 300 kr för att jag tyckte att det var rätt saftigt. Varför inte ringa Schenker? @Bapelsin
 
Jag har ett paket från HM liggandes på posten i en stad jag inte längre bor i. Av någon anledning hamnade det där istället för där jag bor. Jag har ingen möjlighet att hämta paketet så det lär gå i retur till HM. Det är skickat med Schenker, så jag antar att även returen går med dem.

Hat försökt googla om en galning på vad det kostar mig som kund när en leverans går i retur sådär, men hittar ingenting. Jag vet inte om det är jag som är blind (antagligen) eller om det faktiskt inte finns någon sådan information (vore konstigt). Är det någon här som vet?
Men varför inte försöka styra paketet rätt i stället? För ett tag sedan levererade Postnord två av våra paket till fel utlämningsställe (6 mil bort). Men det var bara att ringa så skickade de paketen vidare till rätt ställe redan nästa dag.
 
Jag har ett paket från HM liggandes på posten i en stad jag inte längre bor i. Av någon anledning hamnade det där istället för där jag bor. Jag har ingen möjlighet att hämta paketet så det lär gå i retur till HM. Det är skickat med Schenker, så jag antar att även returen går med dem.

Hat försökt googla om en galning på vad det kostar mig som kund när en leverans går i retur sådär, men hittar ingenting. Jag vet inte om det är jag som är blind (antagligen) eller om det faktiskt inte finns någon sådan information (vore konstigt). Är det någon här som vet?

Jag ringer ett samtal så dirigeras paketet om till rätt ställe. Inga konstigheter.
 
Men varför inte försöka styra paketet rätt i stället? För ett tag sedan levererade Postnord två av våra paket till fel utlämningsställe (6 mil bort). Men det var bara att ringa så skickade de paketen vidare till rätt ställe redan nästa dag.
Jag ringer ett samtal så dirigeras paketet om till rätt ställe. Inga konstigheter.

Visste inte att man kunde göra det!
Tack!
 
Jag har ett paket från HM liggandes på posten i en stad jag inte längre bor i. Av någon anledning hamnade det där istället för där jag bor. Jag har ingen möjlighet att hämta paketet så det lär gå i retur till HM. Det är skickat med Schenker, så jag antar att även returen går med dem.

Hat försökt googla om en galning på vad det kostar mig som kund när en leverans går i retur sådär, men hittar ingenting. Jag vet inte om det är jag som är blind (antagligen) eller om det faktiskt inte finns någon sådan information (vore konstigt). Är det någon här som vet?
Varje gång jag flytar skickar DHL fel, till utlämning nära min tidigare adress, trots att jag beställt till nya adressen. Då har jag ringt DHL eller butiken (som då ringt dhl) och så har dom fixat det :)
 
Kostnaden beror i regel på företaget som skickar paketet. För transportören tar ut en avgift från dem så det är olika hur olika företag hanterar den biten. Vissa tar den själva (vissa som har fri frakt och retur, t.ex), vissa tar en del själva och andra lägger hela kostnaden på kunden, vilket ofta kan vara 2-300 kr.

Så som andra redan sagt, att ringa och meddela att paketet kommit fel är bäst då det ofta är lösbart. :)
 
44D4CA79-3E99-4C9D-8D08-43C8DC6F733B.png

Häpp, det blir inget paket till mig. Bra service HM :down:
 
Visa bifogad fil 53905
Häpp, det blir inget paket till mig. Bra service HM :down:
Men kan ingen du känner hämta ditt paket med fullmakt?

Någonstans tycker jag dessutom inte att det är HM som ska ändra adress utan Schenker, klarade de verkligen inte av att ändra adress utan att HM var involverade?

Jag har jobbat på DHL Express i ett helt gäng med år och det är inte alls ovanligt att adresser ändras utan att avsändaren meddelar detta. Det räcker med att mottagaren meddelar.
 
Fast är det verkligen HM? Adressen måste du ju godkänt när du beställde, det görs ju i sista steget? Jag godkänner t o m utlämningsställe.
Det var det jag också började fundera på. Hur/när adressen har blivit fel? Adressen ser jag alltid, och utlämningsstället visas oftast också.
 
På HM godkänner jag bägge delar. Fast jag får alltid ändra utlämningsställe, det närmsta är inte det lämpligaste.
Aha. Du tänkte specifikt på HM. Jag tänkte mer allmänt kring hur det brukar se ut när jag beställer, och att jag då alltid ser min adress i något skede innan jag godkänner min beställning.
 
Jag har just nu ett paket från Finland liggandes på posten i Piteå, där jag aldrig någonsin bott.
Det är c:a 80 mil norrut, men jag kan åtminstone välja alternativet att de åker hem till mig och levererar det till dörren.

2020-07-08 09:22 Sweden, PostNord, Unable to notify the recipient via SMS
2020-07-08 07:26 Sweden, PostNord Piteå, The shipment item is being held at a distribution terminal awaiting an agreement of delivery with the recipient
2020-07-07 08:54 Sweden, Umeå, The shipment item is under transportation
2020-07-06 16:16 Sweden, Veddesta, The shipment item is under transportation
2020-07-06 06:43 Sweden, Veddesta, The shipment item is under transportation
2020-07-01 10:52 Sweden, The shipment item is under transportation
2020-06-28 22:22 Sweden, PostNord, Recipient at residential address
 
Ja, jag tänkte också på det.
Hur såg det ut när du beställde?
Adress och utlämningsställe kommer upp och ska godkännas.
 
Men självklart är det jag som har godkänt fel adress. Klick klick klick av gammal vana och utbrändhet. Jag säger inte att det är HM som gjort fel från början, men det var ju lite trist att de inte kunde ändra mottagare enligt Schenkers anvisningar, och lika trist att Schenker inte kunde anstränga sig lite. Men nåja, det är som det är.
 

Liknande trådar

Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 914
Senast: Otherside
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 032
Senast: Mkb
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 702
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Anonymt nick. Gör som andra. Varnar för långt inlägg. Jag har inga som helst bekymmer i världen e g e n t l i g e n men mår piss. Var...
2
Svar
31
· Visningar
2 506
Senast: Estrella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp