Vad händer om...

S

sanni

Om jag rider en slinga, låt oss säg en 5milare, och som tidigast så får man gå i mål efter 3,5timmar..men vad händer om man kommer tidigare än 3,5 timmar? Får jag stå vid mållinjen och vänta med att gå i mål då? Eller blir jag diskad?
 
Sv: Vad händer om...

Nej, du får inte vänta synlig från målområdet. Det är alltid en varning en km före vetgrinden. Ja, nästan alltid. Så då kan man ju hoppa av hästen och leta upp något trevligt ställe där hästen kan beta.

Fast å andra sidan skall man inte behöva försätta sig i den situtationen. Slingorna är ju markerade efter varje mil, så om man ser att man rider för fort så trappar man ned på tempot. När man rider CR så skall man ju ta det lilla lugna. Att stressa runt för att sedan tvärnita och vänta i slutändan är ju inte bra planering. CR rider man ju för att ryttare eller häst behöver lära sig sporten och det bästa är att lära en blivande distanshäst att ta det lilla lugna.

Hälsning Maja
 
Sv: Vad händer om...

Sedan är det väl bara på CR det är minimi tid?
För att komma i mål/grind tidigare än den tiden måste man rida relativit fort & då tycker iaf jag att man ridit en CR för fort, iaf om man är nybörjare.
Det brukar vara milmarkeringar uppsatta, rid med klocka så ser du hur snabbt du rider 1 mil och kan hålla koll på hur fort du rider. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har en upp gift att jag ska göra en vision bord alltså som en bild med vad man har för mål. Så ska ha minst tre korta mål och ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 422
Senast: Kjerulfia
·
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp