Vad händer om...

S

sanni

Om jag rider en slinga, låt oss säg en 5milare, och som tidigast så får man gå i mål efter 3,5timmar..men vad händer om man kommer tidigare än 3,5 timmar? Får jag stå vid mållinjen och vänta med att gå i mål då? Eller blir jag diskad?
 
Sv: Vad händer om...

Nej, du får inte vänta synlig från målområdet. Det är alltid en varning en km före vetgrinden. Ja, nästan alltid. Så då kan man ju hoppa av hästen och leta upp något trevligt ställe där hästen kan beta.

Fast å andra sidan skall man inte behöva försätta sig i den situtationen. Slingorna är ju markerade efter varje mil, så om man ser att man rider för fort så trappar man ned på tempot. När man rider CR så skall man ju ta det lilla lugna. Att stressa runt för att sedan tvärnita och vänta i slutändan är ju inte bra planering. CR rider man ju för att ryttare eller häst behöver lära sig sporten och det bästa är att lära en blivande distanshäst att ta det lilla lugna.

Hälsning Maja
 
Sv: Vad händer om...

Sedan är det väl bara på CR det är minimi tid?
För att komma i mål/grind tidigare än den tiden måste man rida relativit fort & då tycker iaf jag att man ridit en CR för fort, iaf om man är nybörjare.
Det brukar vara milmarkeringar uppsatta, rid med klocka så ser du hur snabbt du rider 1 mil och kan hålla koll på hur fort du rider. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: movi
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 495
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp