Vad håller på att bli trasigt?

Saybia

Trådstartare
Finns det någon "lampa" i dataskärmen?? :confused:
Varje dag när jag slår på datorn har jag hjärtat i halsgropen för medans den startar upp så försvinner bilden ett par gånger och det ser ut som om man har hällt "bensin i en vattenpöl" istället. När sedan datorn startat upp så är bilden jätte svag så man knappt ser vad ikonerna på skrivbordet föreställer, det brukar dock gå till sig efter ett tag. Ibland kan det "knäppa till" och flimmra på skärmen också försvinner bilden i nån sekund för att sedan komma tillbaka.
Känns dock som om det är en tidsfråga innan bilden försvinner föralltid :crazy:
Så, vad är det som håller på att gå sönder? skärmen eller datorn? kan man köpa bara den delen som håller på att gå sönder (vad heter den isf) eller måste man köpa en helt ny skärm/dator?
 
Sv: Vad håller på att bli trasigt?

Okej, antar att det bara är till att köpa en ny skärm då?
vad kan påverka att bildröret går sönder, dataskärmen är inte alls
gammal men står iofs på ganska mycket...?
 
Sv: Vad håller på att bli trasigt?

Bland annat "Brinntiden" påverkar livslängden, dvs hur länge den står på och det kan avhjälpas med skärmsläckare. Kvaliteten på skärmen i nyskick påverkar självklart också. Inställning av uppdateringsfrekenvs påverkar också, om skärmen får arbeta för mycket för att visa en skarp fin bild kan man säga.
Det och en hel del mer påverkar livslängden på en skärm, sen om skärmen inte är så gammal kan det helt enkelt vara ett fabrikationsfel. Har en gammal skärm, och då menar jag gammal, som utan problem fortfarande. Medan en annan jag hade pajade efter bara ett år. :crazy: Det handlar mycket om tur också! ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 028
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 177
Senast: DarkInNight
·
Äldre Haft en känsla ett par veckor att jag MÅSTE spara ner alla bilder jag har på datorn på något sätt,OM datorn skulle gå sönder. Den har...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Senast: Tass
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 928
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp