Vad händer med H&M?!

Sofie_B

Trådstartare
Jag har alltid älskat H&M och majoriteten av min garderob har kommit därifrån. Äger även aktier. Den senaste tiden har dom ju fått mycket kritik för att dom ligger efter i e-handeln, och visst ser jag att dom har gjort förändringar.. eller ska jag säga försämringar? Det är nu mycket svårare att navigera på sidan, bilderna är ofta bara konstiga och visar inte plaggen på ett bra sätt, designen av plaggen som sådana har blivit mycket sämre tycker jag osv osv.. Är det någon som tycker att det blivit bättre? Jag tycker att deras e-handel var bra förut..

Det här är ett exempel på en "märklig" bild som första produktbild. Försöker dom sälja en känsla mer än ett plagg?

hmgoepprod.jpg


(läste igenom reglerna för forumet då jag blev osäker på om man får diskutera enskilda företag såhär men hittade inget där som sa att man inte får det så då antar jag att det är OK? :))
 
För mig går HM verkligen i perioder. Ibland kan jag handla hur mycket som helst därifrån, nu får jag typ inte på mig ett enda plagg..
Hemsidan avskyr jag! Har slutat titta där då man inte (då) kunde se vilka butiker som hade vilka plagg/storlekar. Dessutom har de ju mer eller mindre tagit bort plus-sortimentet från butik och har det endast på e-handeln, som att vi med större kropp inte behöver prova om plaggen sitter bra eller ej. Bra milljötänk där (tänker på kläder som måste transporteras tillbaka pga att de ej passat).
 
Jag tycker kvalitén är så dålig, speciellt på barnkläderna i jämförelse med andra liknande kedjor och pris. Det är inte så att jag förväntar mig nån större kvalité om det är billigt men en skaljacka till barnen bör ju hålla iaf en månad. Sen är de otrevliga när man ska byta.
Men den större frågan för mig är liksom med diamanter, barnarbete. De har ju använt barnarbete tidigare vad jag förstår. Alltså handlar jag aldrig där.
 
Kläderna passar inte oss över storlek 40 typ, sen är kläderna nu senaste tiden så fula!
Kvalitén är ju inte heller rolig. Iallafall plaggen jag köpt. Kläder ska inte bli genomnoppiga på 1-2 dagar innan tvätt..... Så slutade handla där...
Svårt att hitta bra etiska kläder tycker jag....
 
Senast jag handlade på hemsidan stod det att leverans skulle ta 3-5 dagar (eller nåt liknande), efter 14 dagar mailade jag och frågade när leverans kunde tänkas ske. Svaret var i stil med; "vi har mycket att göra nu och lagret flyttas, vi får se när vi skickar din order.":banghead:

Svarade med att jag ville ha ett datum med tanke på att leveranstiden redan blivit försenad (kläderna fanns i lager), det kunde de inte ge mig. Så jag avbokade ordern. Tre dagar efter jag mailat och avbokat (utan svar) skickades ordern...

Nä, jag förstår att HM sjunker, de behandlar inte kunder särskilt väl och deras e-handel är (har varit? har inte sett nya sidan) årtionden ifrån dagens standard.
 
Jag tycker att många av deras produktbilder börjar likna de på Zaras hemsida, mer "stylish" foto än att visa upp plagget.
Tycker ändå att det är lätt att hitta och titta runt på H&M jämfört med tex. Zaras sida där jag alltid ger upp, dels pga produktbilderna, dels pga utförandet av sidan.
Storleksmässigt märker jag ingen skillnad, samma storlek där som de flesta andra märken. Men jag håller med om att kvaliteten är lite skiftande, köpte två tröjor där i vintras. En krympte och blev sneddragen nästan direkt, den andra ser ny ut fortfarande.
 
Jag har också tröttnat på HM. Köper inte mycket till mig själv, men till barnen. Leveranstiden är helt galen, och senast hade jag fått en rabattkod som plåster på såren, men när jag försökte använda den var den ogiltig. La ordern ändå, och mailade dom, tänkte att det kan dom ju korrigera i efterhand. Efter tre veckor fick jag svar att det kunde dom inte alls, och skickade mig istället EN TILL rabattkod. Den är jag ju måttligt sugen på att använda... :grin:
 
Sist jag handlade på HM var nog ett par år sedan, då blev det endast mjukiskläder. Som tjockis är deras storlekar hopplösa, butikerna är hopplösa, e-handeln hopplös, kvalitén hopplös. Nä, tror faktiskt att det är ett sjunkande skepp. För att inte tala om deras otroligt plumpa marknadsföringsmisstag. Urk.
 
Också handlat en del på HM innan. Men sedan kom det ju upp en del tvivelaktigheter med deras produktion samt att jag har blivit så vansinnigt trött på köphysteri med reor i tid och otid samt ”köp och släng”-tänk som jag ser överallt:meh:
Så nu vägrar jag av ren princip handla nya kläder från butik om inte det är ”nödfall”. (Typ omöjligt att hitta ett visst plagg jag behöver på tradera eller liknande).
 
Dessutom har de ju mer eller mindre tagit bort plus-sortimentet från butik och har det endast på e-handeln, som att vi med större kropp inte behöver prova om plaggen sitter bra eller ej. Bra milljötänk där (tänker på kläder som måste transporteras tillbaka pga att de ej passat).

De har slutat sälja bh i strl 70A i butik också, men de finns på nätet. Jag köper gärna deras underkläder då de sitter bra på mig men lite tjurig blir man när de plockas bort från fysiska butiker och bara går att beställa online. Trodde inte det var en så udda storlek men tydligen....
 
Bortsett från en morgoneock till dottern och hennes kusin så har jag inte handlat på HM sen stora dottern var typ 3 (hon är sju nu). Den gången beställde jag ett par jeans med spets kant nere på benen. Hen kom byxorna där ena benet var n lite mer än 5 cm kortare :meh: och eftersom jag vet att det är skitjobbigt att reklamera och retunera så klippte jag helt enkelt av dem och gjorde dem till shorts. Men vafan liksom. Ska se om jag hittar en bild.

Edit:
7A5AE991-27E1-40CF-B959-C6CE44658A29.jpeg
 
För mig går HM verkligen i perioder. Ibland kan jag handla hur mycket som helst därifrån, nu får jag typ inte på mig ett enda plagg..
Hemsidan avskyr jag! Har slutat titta där då man inte (då) kunde se vilka butiker som hade vilka plagg/storlekar. Dessutom har de ju mer eller mindre tagit bort plus-sortimentet från butik och har det endast på e-handeln, som att vi med större kropp inte behöver prova om plaggen sitter bra eller ej. Bra milljötänk där (tänker på kläder som måste transporteras tillbaka pga att de ej passat).

Ah, det är en aspekt jag inte har tänkt på. För mig är e-butiker till just för att handla på, jag föredrar att prova hemma och skicka tillbaks. Håller dock med om miljöaspekten i det hela.
 
Jag tycker kvalitén är så dålig, speciellt på barnkläderna i jämförelse med andra liknande kedjor och pris. Det är inte så att jag förväntar mig nån större kvalité om det är billigt men en skaljacka till barnen bör ju hålla iaf en månad. Sen är de otrevliga när man ska byta.
Men den större frågan för mig är liksom med diamanter, barnarbete. De har ju använt barnarbete tidigare vad jag förstår. Alltså handlar jag aldrig där.

Det här är ju något man alltid får höra när man diskuterar H&M, men är jag den enda som inte upplever det så? Jag har som sagt MYCKET kläder från H&M och jag upplever att dom håller i en evighet! Jag har nämligen som regel att jag måste använda plagg tills dom går sönder innan jag får köpa nya och vi kan väl bara säga som så att jag typ aldrig köper kläder..
 
Jag kollar aldrig på H&Ms hemsida. Ingen mening då plaggen jag fastnar för på hemsidan sällan finns i butiken här hemma. Dessutom så är det så svårt att hitta något i en H&M butik tycker jag. De är så röriga!!

Det kan jag hålla med om, förutom vissa få butiker där man märker att personalen verkligen gör ett bra jobb med att hålla ordning och visa upp kläderna på ett bra sätt. :up:
 

Liknande trådar

Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 547
Senast: melen
·
M
Övr. Katt Då vi har fyra katter i huset och bor nära en stor väg så tillåts dom bara vara ute i vårat sällskap när vi är hos mor och far. Katterna...
Svar
19
· Visningar
6 000
Senast: M-Meduza
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp