Vad hander

R

RebeckaKihlberg

Mitt tangentbord har flippat ut, jag kan inte skiva dom sista bokstaverna i alfabetet det blir sahar [ ' ; och inga tecken som procent, parantes osv fungerar hellar...det fungerade for 5min sen....HJALP!!!!
 
Sv: Vad hander

gå in i kontrollpanelen, och regional settings och ändra keboard settings till svenska :D
 
Sv: Vad hander

Tack....men hur i *piiiip* kunde de blir så...jag var inte inne och pillade i kontrollpanelen utan var här..på Buke..och skrev.. :confused: :D
 
Sv: Vad hander

det har hänt mig med, jag tror att det kan vara ett litet virus eller nån bug, vet itne
 
Sv: Vad hander

Lite beroende på vad man har för inställningar och windows (om man nu har det) så kan det ibland finnas en liten, liten text alldeles innan där man har klockan och allt det som det står SV på.
Jag vet att jag använde en bärbar dator en gång som hela tiden bytta där till EN, vilket var grymt irriterande. Kunde vara mitt upp i en mening man satt och skrev.

Kan hända att du kom åt det kanske?
 
Sv: Vad hander

Kan oxå vara en speciell tangentbordskombination som gör detta, eller någon av F-tangenterna.

Jag har lyckats få in trööööga tangenter ett antal ggr och blir lika ställd varje gång ;)
 
Sv: Vad hander

Om du går in på Kontrollpanelen|Nationella inställningar och språkinställningar|Fliken Språk och sen klickar på Information. Där har du inställningarna för ändring av språk. För att slippa såna missar har jag tagit bort alla andra språk än svenska i den rutan under installerade tjänster.
 
Sv: Vad hander

presis som ngn annan skrev nere vid klockan så står det troligtvis EN nu klicka där och välj helt enkels svenskt tangentbord.. och till er andra som oxå har tröttnat på knappen där klicka där och ta bort EN ja tror nog med största sannolikhet att INGEN av er kommer att koppla in ett engelskt tangentbord till datorn och om ni nu gör det får ni v'l gå in i kontrollpanelen och ändra :D
 
Sv: Vad hander

Då har jag nog på något mystiskt sätt lyckats "tabba" mig dig eller nått.
Virus har jag inga...scanade datorns senast igår och sen en gång till efter "missen"..men nu är allt OK igen och min kära sambo bara skrattade när jag ringde och sa att datorn fått frispel :smirk: :D
 
Sv: Vad hander

RebeckaKihlberg skrev:
Då har jag nog på något mystiskt sätt lyckats "tabba" mig dig eller nått.
Virus har jag inga...scanade datorns senast igår och sen en gång till efter "missen"..men nu är allt OK igen och min kära sambo bara skrattade när jag ringde och sa att datorn fått frispel :smirk: :D

Om du har flera språk installerade tex. SV+ENG, så är std. snabbvalsknappar "vänster ALT"+SHIFT för att skifta språk.
Det kan inte vara så att du kommit åt dom knapparna ?
Pröva o se(om det var ditt virus) :angel:
 
Sv: Vad hander

Paparazzi skrev:
Om du har flera språk installerade tex. SV+ENG, så är std. snabbvalsknappar "vänster ALT"+SHIFT för att skifta språk.
Det kan inte vara så att du kommit åt dom knapparna ?
Pröva o se(om det var ditt virus) :angel:

:bow: :bow: :bow:

Fick just in ett litet levande snart ett-årigt "virus" på tangentbordet och datorn skrev så konstigt efteråt :angel:

Men med Buke så löser man allt :D :banana: :bow:
 
Sv: Vad hander

glöm inte att radera den engelska inställningen så det inte kan bytas tillbaka av misstag, för det är DRYGT.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 976
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
638
Senast: Hazel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp