Vad har din hund lärt sig på egen hand?

Lillefrun

Trådstartare
Min unghund är alltid full av bus och hittar på nya saker hela tiden. Han har lärt sig öppna luckor och skåp i sovrummet och köket och att öppna sovrumsdörren här inne i lägenheten.

En dag när jag var på gården och tränade med gammelhunden hörde jag hur en hund skällde och tittade mot min port, då har busungen lärt sig hur man öppnar ytterdörren också och jag ser honom skutta upp och ner i trapphuset innanför porten, den kan han i alla fall inte öppna. Jag låste inte ytterdörren förr när jag bara gick till tvättstugan eller ut på gården men nu blir det ett måste.

Idag berättade mamma att han har börjat förstå hur hissen hos dom fungerar. Han ställer sig på bakbenen och slår med tassen mot knapparna. Fast han har visst lite dåligt sikte för han träffar dom inte rätt på :D
 
Jo och så har han kommit på hur man kan få ha alla leksaker för sig själv så inte gammelhunden får dom, han samlar ihop alla sakerna han hittar, lägger dom i en liten hög och lägger sig ovanpå dom :p
 
Tja, om man petar in en leksak under soffan så får man med matte på det roliga - helst om man då kutar till tvättstugan och skriker att matte ska ta fram sopborsten för att hon ska använda den för att peta fram leksaken......

Eller tjuta när man hör en fluga surra så man kan lura ut matte i hallen och få en flugsmälla att bära på :p
 
Om man inte vill gå in från trädgården kan man lägga sig på rygg och påstå att man inte kan gå för att tassarna är åt fel håll. De allra flesta gången börjar matte då skratta och man får vara ute några minuter extra.
 
Vilken av hundarna?
Nano kommer med tuggben för att man ska hålla i när hon tuggar, kan öppna dörrar.
Nessie kan bryta sig in i stängda väskor och fickor.
Nike låtsas skälla på nåt utanför för att då sno nån annan hunds tuggben så fort de springer fram till fönstret.
Qila har lärt sig tigga så fort man råkar ha nåt ätbart i närheten, tigger gör visserligen de andra hundarna också men hon har tagit upp det en nivå..

IMG_20200327_183505.jpg
 
Oj! Håller med @Red_Chili , jag är väluppfostrad.
Min hund kan få matte att öppna altandörren, nästan närsomhelst på dygnet. Få henne att klia på de rätta ställena vid behov. Får mattes uppmärksamhet genom att hämta ett vedträ eller en sko.
Han har en speciell blick när vi är ute och går som betyder "jag måste gå tillbaka en bit, jag glömde sniffa på nåt" i åtta fall av tio, så får han gå tillbaka.
Han har en speciell massage-sten, hoppar han upp på den så beställer han en massage.
Jag sover normalhårt, men minsta gnäll från Midas och matten är klarvaken, redo att rycka ut.
 
Oj! Håller med @Red_Chili , jag är väluppfostrad.
Min hund kan få matte att öppna altandörren, nästan närsomhelst på dygnet. Få henne att klia på de rätta ställena vid behov. Får mattes uppmärksamhet genom att hämta ett vedträ eller en sko.
Han har en speciell blick när vi är ute och går som betyder "jag måste gå tillbaka en bit, jag glömde sniffa på nåt" i åtta fall av tio, så får han gå tillbaka.
Han har en speciell massage-sten, hoppar han upp på den så beställer han en massage.
Jag sover normalhårt, men minsta gnäll från Midas och matten är klarvaken, redo att rycka ut.
Känner igen mig. Aysu vet också hur hon ska göra för att få mig att lägga något mjukt på fönsterbrädan så att hon kan sola där, hur hon ska få mig att bädda ner henne på rätt sätt i sängen (ja, på rätt sätt. Hon vill ha huvudkudde och sedan täcket runt sig på ett speciellt sätt så att det blir riktigt skönt)... Och ja, det är troligen mycket, mycket mer än vad jag kan komma och tänka på nu.
 

Liknande trådar

Hundträning Min unghund har mani på att äta precis allt han hittar och igår fick jag prata med en veterinär för att han bajsade ut en bit plast han...
2
Svar
32
· Visningar
6 592
Senast: Lillefrun
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 378
Senast: hastflicka
·
E
Övr. Hund Nu har min vovve lärt sig att stänga köksluckor och köksskåp :D Helt otroligt hur fort dom lär sig.. Dag 1 Lära in kommando, och hur...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Extasia_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp