Vad har du för adventskalender i år?

Silver Girl

Trådstartare
Jag kommer köpa en te-kalender i år igen. Hade en förra året och hittade två nya goda teer. Det fanns också ett par jag inte drack upp, men jag vet ju att jag oftast inte gillar fruktteer så då blir det ju så.

Såg också idag en chokladkaka med 24 rutor med omslaget som en adventskalender - billig chokladkalender.

Har du någon rolig kalender? Köpt eller hemmagjord?
 
Jag och sambon har fått varsin i flera år nu från sambons far, sån billig chokladkalender som jag inte tycker är jättegod... Men det var ett fint omslag i år iaf. En arabfux som springer i snö.

Jag har önskat mig rituals adventskalender av sambon :) (fyller år 16:e)
 
Jag har köpt en från Novellix iår.

Tidigare år brukar jag ha te eller (finare) choklad, har fortfarande kvar tepåsar från tidigare år och förra årets choklad blev ingen hit eftersom en av sakerna jag slutade gilla under graviditeten var just choklad...
 
Ska nog köpa den från misfortune cookies 😁
Bästis köpte såna åt mig i Japan, älskar dem.
"Have no fear of perfection, you'll never reach it"
"Stay just the way you are, lonely and unhappy"
"Today you are on the edge of the abyss. Tomorrow you'll have taken a big step forward"
Osv i samma uppiggande stil 😂
 
Jag kommer köpa en te-kalender i år igen. Hade en förra året och hittade två nya goda teer. Det fanns också ett par jag inte drack upp, men jag vet ju att jag oftast inte gillar fruktteer så då blir det ju så.

Såg också idag en chokladkaka med 24 rutor med omslaget som en adventskalender - billig chokladkalender.

Har du någon rolig kalender? Köpt eller hemmagjord?

Jag har en fin broderad kalender med en gran ¨på, och 24 mässingsringar. Min mamma broderade den för en massa år sedan.
Varje höst kommer det nya paket som jag hänger upp i den.
De flesta paket innehåller en godisbit.
I år var det väldigt tydligt att ett paket innehåller 100g lösviktste, ska bli spännande att känna vad det är för kryddning.
Ett paket innehåller en chokladkaka - antagligen någon lyxig variant, och så tror jag att det är örhängen i "lucka två" (det tror jag för att min mamma frågade om mina hål i öronen fortfarande fungerar).
 
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
 
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Det låter mysigt. Har inte läst den men gillade "Sofies värld".
 
Köpt en idag :o:love: Muggen är till jul-teerna jag beställde när jag insåg hur svårt det var att hitta en tekalender som föll mig i smaken :angel:
IMG_20181117_171028713_HDR.jpg
 
Är också sugen på en julkalender. Men i veckan när jag gick förbi Body shop (som jag funderar på att köpa) så var båda varianterna öppnade och visade innehållet. Då kändes det inte alls lika kul och spännande. (och då var det alltså menat att de skulle vara öppna, som skyltning för att de hade julkalendrar)

Har också sett andra "skönhetskalendrar" på internet men många skriver ut innehållet eller har en bild med öppnade luckor. Jag vill faktiskt ha en överraskning ändå. Så jag letar vidare. Det kommer helt klart bli en vanlig chokladkalender i år också, fast det är lite tråkig och nästan plastig choklad så är det för mig julstämning 🙂
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att...
89 90 91
Svar
1 818
· Visningar
107 132
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp