Vad har du för adventskalender i år?

Blev en kalender till mig också tillslut.
Maken köpte Essies julkalender till mig, men pga mängder av lack redan (plus gör gellack just nu) så bytte jag den.
Idag öppnar jag första luckan på Lykos egna kalender. Håller tummarna för att den är bra! :)
 
Blev en kalender till mig också tillslut.
Maken köpte Essies julkalender till mig, men pga mängder av lack redan (plus gör gellack just nu) så bytte jag den.
Idag öppnar jag första luckan på Lykos egna kalender. Håller tummarna för att den är bra! :)
Uppdatera om vad som var i! :)
 
Kan ju också uppdatera med vad som var i första luckan av kalendern från LookFantastic, en HD Brows Contour and Colour-palette! Inte för att jag sysslar med contouring, men den innehöll iaf en puderfoundation som _nästan_ är ljus nog för dagligt bruk. :)
 
Mitt första te var svart te med smak av passionsfrukt. Jag gillar vanligtvis inte fruktsmak på te men detta var ok, dock inget jag kommer köpa framöver.
 
Kahls hade ett glöggte i första luckan, räcker till tre koppar för mig. Men skulle nog varit böst att brygga en hel kanna för att få alla kryddor med i varje kopp, nu blev det lite svag kryddsmak.
 
Jag och maken fick denna av vår son. Han har skrivit gåtor på små lappar och lagt i.

Dotra har också gjort en gåtkalender och lagt i en fin skål som hon har pysslat i skolan.

De är 7 och 5 år. 😍😍
 

Bifogade filer

  • 15436953965328368406946995720280.jpg
    15436953965328368406946995720280.jpg
    237,3 KB · Visningar: 52
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.

Åh, den läste jag när jag var liten! Jag gillar verkligen Jostein Gaarders böcker! Julmysteriet kommer jag ihåg att jag har läst och att den var bra men jag minns den inte alls.
 
Gårdagens te i min kalender var ett grönt med citron och ingefära. Gott! Dagen var ett svart med tropiska frukter, också gott även om just fruktteer inte är min favorit på vintern (nu vill jag ha lite tyngre kryddiga smaker). Blir spännande imorgon att se vad det blir för nåt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att...
89 90 91
Svar
1 818
· Visningar
107 134
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp