Vad har du för adventskalender i år?

Jag fick en tekalender från Söstrene Grene av boyfriend i lördags, löst te i små påsar, räcker till två koppar typ :) I lördags var det bergamott och blåklint, igår svart te med lakrits. Dagens väntar jag med till ikväll :)

Började även lyssna på Storytels adventskalender, Centralgången. Hyfsad hittills!
 
20181203_194235.jpg


Jag fick också te idag i min kalender :)
 
Har lakritskalender från Lakritsfabriken. Nöjd hittills, favoriten än så länge är de chokladöverdragna saltlakritspinnarna, minns inte vad de hette men nåt med polka var det. Idag fick jag dock en påse med hårda små bitar rålakrits. Vad gör man med dem? Hur smakar de om man krossar och använder när man bakar? Smakade en men de var ju inte så goda i sig, lite söta och bittra. Det står att de ska vara ”salty” men jag kände inte direkt någon saltsmak.
 
Jag blev överraskad av sambon med en kalender från Flickorna Kanold, underbara praliner! :love:
Utöver det har jag lånat hem samma bok som @Qelina läser ur, som bokkalender!
Visst är den mysig? Det märks ju att det egentligen är en barnbok för lite äldre barn/unga personer men eftersom jag har haft den sen jag var barn så spelar det ingen roll. Jag har som regel också att läsa citatet också för varje dag som ska komma och så kan ju finurla lite på det till nästa dag.Tycker han skriver så fint :love:
 
Visst är den mysig? Det märks ju att det egentligen är en barnbok för lite äldre barn/unga personer men eftersom jag har haft den sen jag var barn så spelar det ingen roll. Jag har som regel också att läsa citatet också för varje dag som ska komma och så kan ju finurla lite på det till nästa dag.Tycker han skriver så fint :love:
Så mysig! Jag älskar alla hans böcker, och om jag minns rätt finns lite referenser mellan denna och några/någon av de andra, vilket jag gillade mycket som barn. Slutar nog med att jag får läsa om allihop :o
 
Jag har en thekalender, som jag inte hade sett tidigare. Om jag inte minns fel så är det eko-the, får kolla sen. Köpte till mamma och brors sambo också :D
 
Fick hem min från Gefle Choklateri i dag. Valde en med mörk choklad och de jag ätit hittills var grymt goda. :d
 
Gott te både igår (svart med marsipansmak) och idag (örtte med ginseng och mint). Trodde inte jag skulle gilla marsipanteet men tyckte heller inte att det egentligen smakade marsipan.
I förrgår hällde jag ut teet. Det var roibos med banansmak. Kunde inte dricka upp.
 
Fortsatt nöjd med Lykokalendern!
Fått någon mask från oklart ställe nattcreme från Dermalogica och idag en parfym från Clean. Är ju bara små storlekar, men ser det som en möjlighet att hitta nya favoriter.

Nattcremen/gelen från Dermalogica kan bli farlig. Blev väldigt förtjust redan första användningen och den är ju jättedyr... 😂
 
Fortsatt nöjd med Lykokalendern!
Fått någon mask från oklart ställe nattcreme från Dermalogica och idag en parfym från Clean. Är ju bara små storlekar, men ser det som en möjlighet att hitta nya favoriter.

Nattcremen/gelen från Dermalogica kan bli farlig. Blev väldigt förtjust redan första användningen och den är ju jättedyr... 😂
Är med nöjd med grejerna vi fått!
 
Jag är sjukt besviken på ikeas kalender. Bläig choklad. Dottern har önskat sig en vanlig, billig chokladkalender istället.
 
Inte nöjd med min tekalender :down: Hittills bara smaklösa teer.. Jag ligger några dagar efter. Kanske blir det bättre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att...
89 90 91
Svar
1 818
· Visningar
107 120
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp