Vad har du för hobby?

Mest inredning och trädgård.
Har ganska nyligen upptäckt hur kul det är med antikaffärer/loppisar och köper och renoverar möbler mm.
Ska även prova att bygga lite enklare egna saker bla. ett bord snart.
 
@matildadahlgren Tack för din tråd :heart Jag har samma problem, eller ja, snart. Jag vill sluta med allt vad häst heter efter att ha insett att jag adrig kommer att komma nån vart. Men jag har inget annat liv. Jag har provat allt möjligt under en period då jag var hästlös, men inget var lika passionerat och liksomlika livsomfattande för mig. Jag brinner inte för nåt annat på samma vis som jag brunnit för häst. Men nu är jag mest bara trött och less på att slita med stall och häst och ha noll och inget för det. Så oerhört trött, men ffa bitter. Jag måste verkligen fundera på varför jag fortsätter och bortsett mitt samvete mot djuret så är svaret helt enkelt att det är gammal vana. Jag vet inget annat.

Jag har och har haft hund och det är en fantastisk partner. Men jag är för okunnig och har för få kontakter inom hundlivet vad gäller träning och tävling osv, för att kunna ha det som livsstil. Det är lite mer som att jag har en livskamrat och inte en livsuppgift. Typ.

Den här tråden behövde jag verkligen :)
 
Jag behöver tips på vad man kan skaffa sig för hobby. Lämnade bort min häst för ca 1,5 år sedan och har knappt haft något att göra på fritiden sen dess. Jag blir tokig och har fruktansvärt tråkigt stundvis... Så vad har ni för intressen och hobbies?

Livet utan hästar och eget stall är jobbigt att vara utan tycker jag, och mer undligt blev livet när mannen flyttade till eget boende i samma veva som hästarna kom till himmelen.

Det blev otroligt mycket ensam tid, tid för mig själv. Jag behövdes inte längre. Jag går och går och går blir runt en mil 5- 6 dagar i veckan och tränar olika grupp pass på gymmet. Det är roligt och har toppen bra personal och ledare o trevliga som är med och tränar.
En dag i veckan går jag på Qi Gong i varmbassäng. Det är fantastiskt!
Släktforskar lite och det är bra för kontoret att inte fundera på annat. Lyssnar mycket på ljudböcker. Det skingrar tankarna och är så jag längtar till att lyssna på nästa kapitel.

Hund hade jag gärna haft igen. Trevligt med promenader med hund och man måste ut oavsett. Det kanske kommer en hund när det är dags för det.
Har fått en underbar katt! Hon gör gott det lilla livet❤️Pigg och busigt glad är fina katten. Hon är härlig.
 
Senast ändrad:
Jag tecknar, och springer i skogen . Skulle lätt kunna gå loss även på mtb, författande, bakning, diverse textilhantverk, svampplockning, kalligrafi, med mera, om tiden räckte. Förut hade jag hand om knatteskidåkning varje vecka men det hinner jag inte just nu.
 
Jag behöver tips på vad man kan skaffa sig för hobby. Lämnade bort min häst för ca 1,5 år sedan och har knappt haft något att göra på fritiden sen dess. Jag blir tokig och har fruktansvärt tråkigt stundvis... Så vad har ni för intressen och hobbies?

Jag är för hästnördig för att vara utan häst. Vilket även speglar mina andra hobbies. :o Jag släktforskar på häst, lägger in informationen i min Holgerdatabas. Fokus är på fjordhäst, men har lagt in de flesta ponnyraser (är inte klar med new forest, shetlandsponny, gotlandsruss och welsh dock), diverse halvblod, araber och engelska fullblod. Supernördigt, jag vet...

Sen sysslar jag även med modellhästar. Där kan man verkligen välja hur mycket man vill nörda ned sig, det finns nåt för den som gillar att måla (dvs då målar man på modellhästarna), göra utrustning, bygga upp stora scener (tex från kända filmer) med modellhästar, ställa ut (!) modellhästarna både via fotografier (så får vi in foto som en del i hobbyn också) och IRL (träffa fler hästnördar) och så finns det en hel uppsjö med avelsverksamhet också, där modellhästen får stam och man kan "avla" på den. Eller så har man bara fina hästar i ett skåp.

Här är mitt senaste inköp, som snart är hemma hos mig. :love:

30489


En annan hobby som jag misstänker kan ta hur mycket tid som helst (men som jag bara nosat lite på) är trädgårdsodling. Hänger en del i trädgårdstråden här på buke och det finns verkligen massor man kan lära sig!

Hoppas du hittar en hobby du trivs bra med. :heart
 
Zumba, yoga, åka inlines, längdskidor, läsa böcker (ämnen = ridning, hund, matlagning, barn & familj, chicklitt) serietidningar och andra tidningar, gärna inredning, mode, resor, kändisar etc( readly är en jätte bra app för tidningar), korsord, lyssna på poddar, matlagning, bakning och lite blommor + örter på balkongen på sommaren. En del kan väl räknas som tidsfördriv men jag läser väldigt mkt när jag har tid :) nu tar dock en bebis upp mkt av tiden, största "hobbien" just nu är å amma :p

Skulle önska att jag hade tålamod nog att lära mig sticka och virka, men jag blir galen när jag gör fel och har lite svårt att fatta beskrivningar på hur man ska göra :o
 
Jag behöver tips på vad man kan skaffa sig för hobby. Lämnade bort min häst för ca 1,5 år sedan och har knappt haft något att göra på fritiden sen dess. Jag blir tokig och har fruktansvärt tråkigt stundvis... Så vad har ni för intressen och hobbies?

Som jag berättat om här innan är jag statist. Om man nu kan räkna det som hobby. Är iallafall jätteroligt inslag i livet tycker jag även om det är dåligt betalt, långa dagar och mycket väntetid mellan tagningar. Kan rekommendera det!
 
Jag tränar min hund, stickar halsdukar, och bygger pussel....
Ett pussel i veckan brukar det bli.
Rätt händelsefattigt alltså :o

* Jenny *
 
jag... spelar horsereality :o :D Dansar jazz (så jäkla kul!), spelar tamburin i ett band (hinner inte repa i veckorna)... (okej, jag lägger körsång också), kör yoga (gjorde mitt första headstand idag! :bump:) sen har jag ju hästen kvar så den lilla tid som är över brukar spenderas i soffan. :p
Jag skulle vilja: sjunga i faktisk kör, klättra, köra någon form av typ jiu jiutsu, träna på de där hinderbanegrejerna (Ninja OCR?) - tycker det verkar skitkul. :o Men jag har inte mer tid. :D :p
 
Min största hobby är hästarna men utöver det tränar jag (tung styrketräning och löpning), pysslar i trädgården och på gården med allt vad det innebär, gör promenader och utflykter i skogen med familjen. Lyssnar mycket på ljudbok också.
 
Sömnad och odling mest nu. Mitt stora egna hus är nog att se som en rolig hobby. Har alltid en bok eller pod på g också. Sedan älskar jag att baka och laga mat. Sen vete sjutton om inte jag räknar hundägande och familj och vänner också. Det tar ju massor med tid. Jag reser flera gånger per år och sedan hänger jag med blivande maken på massor av matcher. Jävlar vad kul det är!
 
Livet utan hästar och eget stall är jobbigt att vara utan tycker jag, och mer undligt blev livet när mannen flyttade till eget boende i samma veva som hästarna kom till himmelen.

Det blev otroligt mycket ensam tid, tid för mig själv. Jag behövdes inte längre. Jag går och går och går blir runt en mil 5- 6 dagar i veckan och tränar olika grupp pass på gymmet. Det är roligt och har toppen bra personal och ledare o trevliga som är med och tränar.
En dag i veckan går jag på Qi Gong i varmbassäng. Det är fantastiskt!
Släktforskar lite och det är bra för kontoret att inte fundera på annat. Lyssnar mycket på ljudböcker. Det skingrar tankarna och är så jag längtar till att lyssna på nästa kapitel.

Det hör nästsa dag grej vill ha min. jag gärna haft igen. Trevligt med promenader med hund och man måste ut oavsett. Det kanske kommer en hund när det är dags för det.
Har fått en underbar katt! Hon gör gott det lilla livet❤Pigg och busigt glad är fina katten. Hon är härlig.
Heej gumman jag är tycker gu bra för inenyu
inte du hfå tint vara en vudlrkafmhen
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 672
Senast: Badger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 914
Senast: Mineur
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 607
Senast: Ramona
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp