Vad har du för ryggsäck?

Koltrast

Trådstartare
Apropå handväskor - jag är på jakt efter en snygg vardagsryggsäck.

Den ska rymma laptop (15”) och gärna kunna svälja en hel del mer utan att för den sakens skull behöva vara enorm, men den måste vara större än de allra mest slimmade varianterna. Ryggsäcken ska vara bekväm att bära ganska tungt i, men ändå snygg nog för att jag ska vilja använda den till vardags utan att känna att jag är på väg på hajk. Den ska helst inte vara i skinn, främst för att skinnryggsäckar blir så tunga. Helst ska den ha några olika fack och inte bara ett stort och gärna ett skyddat värdesaksfack, allra helst på ryggsidan.

Jag tycker att Sandqvists ryggsäckar är rätt snygga, men tycker att dem jag ser folk använda snabbt ser slitna ut och så är jag lite trött på dem (de är överallt!). De ser heller inte så bekväma ut. Jag hade en Kånken laptop med skinndetaljer och breda axelremmar hemma på prov, men var missnöjd med kvaliteten på sömmarna, så jag lämnade tillbaka den.

Så, vad har ni för vardagsryggsäckar? Det finns så ohyggligt många och jag är rätt kräsen och tycks aldrig komma till skott med att köpa den ryggsäck min rygg så gärna vill att jag skaffar mig.

Och hur ska jag kunna välja en färg som funkar till allt, såväl sommar som vinter?
 
Jag har en Fjällräven Räven 20 liter till vardags.
Får plats med dator om så behövs, matlåda, vattenflaska och ev papper/pennor.
Hade nog köpt en 28 liter idag ist för att få plats med ev ombyteskläder/träningskläder.
Har den i svart för att kunna ha den både på jobbet och privat samt att den då passar till allt.

Tycker om den mycket!
 
Jag har A great fucking bag, även kallad Använda. Många fack, går att variera mellan ryggsäck och handväska, praktisk, i syntet. Flera färger att välja mellan. Skaffade min via Kickstarter, vet inte hur man får tag i den i butik dock.
 
Jag har en Fjällräven no 21 large (har jag för mig, kan ev vara modellen under) och är så sjukt nöjd! Visst är den kanske lite ”hajkig”, men och andra sidan så är det ju ett ganska så populärt vardagsmärke och modell.
Tidigare har jag slitit ut ryggsäckar på typ två-tre månader, men efter sex månader ser den som ny ut förutom en liten fläck typ. Rekommenderas varmt!
 
Jag har A great fucking bag, även kallad Använda. Många fack, går att variera mellan ryggsäck och handväska, praktisk, i syntet. Flera färger att välja mellan. Skaffade min via Kickstarter, vet inte hur man får tag i den i butik dock.
Spännande! Den ska jag kolla upp!
 
Har en rosa från Nike, tycker den är rymlig och bekväm att bära. Skulle nog kunna gå ner en laptop i den om den inte är allt för stor
 
Jag har A great fucking bag, även kallad Använda. Många fack, går att variera mellan ryggsäck och handväska, praktisk, i syntet. Flera färger att välja mellan. Skaffade min via Kickstarter, vet inte hur man får tag i den i butik dock.
Den är lite för plottrig i designen för min smak och jag hade önskat mig något med lite renare form, men jag gillar definitivt den här ändå! Att samma väska kan transformeras från ryggsäck till axelremsväska tilltalar mig, så länge det inte går ut över bärbarheten, som jag upplever att det gör med tex Fjällrävens tote-bag. Hur är den att bära som ryggsäck med tung lastning?
 
Har Osprey. Mina är iofs sportiga men de har ju andra varianter också. Innan använde jag oftast Fjällräven (vandringstyperna, inte stadsmodellerna) men gillar Osprey mycket mer.
@Koltrast Jag har en osprey escapist, gillar ospreys ryggsäckar. Min är väl lite sportigare variant men jag har inte riktigt koll på utbudet i övrigt.
Osprey verkar ju vara fantastiska ryggsäckar, som jag gärna hade haft som nästa friluftsryggsäck, men jag tror att jag söker något mer stadsmässigt nu.
 
Jag tycker också att Sandqvists är rätt snygga, men tycker som du att de inte alls ser ut att vara särskilt bekväma att bära. Och så är de så kopplade till någon viss sorts stil, som jag verkar vilja hålla lite avstånd till.

Men för övrigt! Jag är lite tagen av hela grejen med en snygg ryggsäck! Jag har aldrig tänkt på att ryggsäckar skulle kunna vara snygga ens! Eller ja, de kan så klart vara orange, tex, och så tycker man att orange är fult. Men snygga linjer, finns det? Sandqvists har tex inte snygga linjer när de bärs, tycker jag. Det hänger nog ihop med att de ser ut att vara obekväma: en säck som hänger på ryggen på ett säckigt vis, om än av snyggt material.

Men jag är verkligen uppriktigt intresserad här! En snygg ryggsäck! Om det finns? Då vill jag också ha en! (Som ska vara bekväm att bära laptop och böcker i.)
 
Osprey verkar ju vara fantastiska ryggsäckar, som jag gärna hade haft som nästa friluftsryggsäck, men jag tror att jag söker något mer stadsmässigt nu.
Hur många liter? Och tycker du t.ex. denna https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/flare-1
är friluftig? Bära ganska tungt går tyvärr ganska dåligt ihop med stadsmässig, såna ryggsäckar (inkl den jag länkade) har ju oftast bara en tunn "höftrem" som i princip saknar funktion.
 
Jag har en Daktota Backpack från Dagne Dover och jag är rent ut sagt fånigt nöjd med den. De ska förhoppningsvis börja skeppa internationellt i början av året, annars är det lite bökigt att få dem över pölen om man inte har kontakter i USA.
 
Jag har Fjällräven foldsack no 1 (googlade jag mig just fram till). Snygg och stilren väska men inte vidare praktisk. Inga småfack och en knäppning som kräver två händer både för stängning och öppning. Jag har löst det med att ha småprylarna i jackfickorna men jag hade nog kanske inte rekommenderat väskan om man behöver ha grejerna snabbt och enkelt tillgängliga.
 
Dankin gör en del olika ryggsäckar som är bra. Jag har en relativt stor för att få med mig allt, men det finns även mindre med bra fack och sköna att bära.
 
Apropå handväskor - jag är på jakt efter en snygg vardagsryggsäck.

Den ska rymma laptop (15”) och gärna kunna svälja en hel del mer utan att för den sakens skull behöva vara enorm, men den måste vara större än de allra mest slimmade varianterna. Ryggsäcken ska vara bekväm att bära ganska tungt i, men ändå snygg nog för att jag ska vilja använda den till vardags utan att känna att jag är på väg på hajk. Den ska helst inte vara i skinn, främst för att skinnryggsäckar blir så tunga. Helst ska den ha några olika fack och inte bara ett stort och gärna ett skyddat värdesaksfack, allra helst på ryggsidan.

Jag tycker att Sandqvists ryggsäckar är rätt snygga, men tycker att dem jag ser folk använda snabbt ser slitna ut och så är jag lite trött på dem (de är överallt!). De ser heller inte så bekväma ut. Jag hade en Kånken laptop med skinndetaljer och breda axelremmar hemma på prov, men var missnöjd med kvaliteten på sömmarna, så jag lämnade tillbaka den.

Så, vad har ni för vardagsryggsäckar? Det finns så ohyggligt många och jag är rätt kräsen och tycks aldrig komma till skott med att köpa den ryggsäck min rygg så gärna vill att jag skaffar mig.

Och hur ska jag kunna välja en färg som funkar till allt, såväl sommar som vinter?
Jag har en Haglöfs Backup 17'' med tillhörande laptop fodral, den ryggsäcken hade jag när vi var i Kina och agerade handbagage på á la 10kg. Tycker den rymmer rätt mycket, förvisso är den köpt för x antal år sedan, var i Kina 2011 och har för mig jag köpte den några år innan dess.
 
Hur många liter? Och tycker du t.ex. denna https://www.ospreyeurope.com/shop/se_sv/flare-1
är friluftig? Bära ganska tungt går tyvärr ganska dåligt ihop med stadsmässig, såna ryggsäckar (inkl den jag länkade) har ju oftast bara en tunn "höftrem" som i princip saknar funktion.
Jag menar bära tungt med stadsmått mätt:), dvs laptop, några böcker, lite papper, en lunchlåda, en vattenflaska och sådär. Jag tror att det oftast är så pass lätt att jag kan klara mig utan vettig avbärarrem (höftrem?). Även om det såklart ergonomiskt vore bäst med en riktigt bärvänlig ryggsäck, betraktar jag bytet från en väska med samma vikt på en axel som en tillräckligt stor och genomförbar förbättring. Jag har mindre vandringsryggsäckar, men dem använder jag inte till förmån för ”snyggare” axelväskor.

Den du länkar till associerar jag till rätt trista datorväskor på tidigt 2000-tal formmässigt:o
/kräsen och ytlig
 
Jag tycker också att Sandqvists är rätt snygga, men tycker som du att de inte alls ser ut att vara särskilt bekväma att bära. Och så är de så kopplade till någon viss sorts stil, som jag verkar vilja hålla lite avstånd till.

Men för övrigt! Jag är lite tagen av hela grejen med en snygg ryggsäck! Jag har aldrig tänkt på att ryggsäckar skulle kunna vara snygga ens! Eller ja, de kan så klart vara orange, tex, och så tycker man att orange är fult. Men snygga linjer, finns det? Sandqvists har tex inte snygga linjer när de bärs, tycker jag. Det hänger nog ihop med att de ser ut att vara obekväma: en säck som hänger på ryggen på ett säckigt vis, om än av snyggt material.

Men jag är verkligen uppriktigt intresserad här! En snygg ryggsäck! Om det finns? Då vill jag också ha en! (Som ska vara bekväm att bära laptop och böcker i.)
Precis, jag tycker inte heller att Sandqvist ser så snygga ut på! Möjligen en del av de nyare modellerna, men jag vet å andra sidan inte riktigt om de är vad jag letar efter.

Jag har varit småbesatt av att hitta den ultimata, bekväma, praktiska och SUPERSNYGGA ryggsäcken i några år och under tiden har jag fåfängt fortsatt kånka för tungt på min ena axel.

Tyvärr har jag i dagsläget ingen lösning på problemet och ju längre jag letar desto bättre måste på något vis den där förbaskade ryggsäcken vara!
 
Jag har en Daktota Backpack från Dagne Dover och jag är rent ut sagt fånigt nöjd med den. De ska förhoppningsvis börja skeppa internationellt i början av året, annars är det lite bökigt att få dem över pölen om man inte har kontakter i USA.
Den ser j praktisk ut, men jag tror inte att jag är helförtjusta i materialet.
 
Jag inser ju när jag svarar er som så snällt kommer med tips att jag är en hopplöst kräsen person som ber om hjälp med ett olösligt uppdrag:o:D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 670
Senast: Septicemia
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
663
Senast: hagel
·
Äldre Casa Myrten är fullt av väskor och ändå känner jag att det är något som saknas. Jag reser ganska mycket och vanligen bara med...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Myrten
·
Äldre Dagens i-landsproblem! Jag ska bränna en (för mig) ohemul summa på en ryggsäck. Jag har ett presentkort på 1500kr som bränner i fickan...
2
Svar
21
· Visningar
3 783
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp