Vad har du för ryggsäck?

https://www.patagonia.com/product/arbor-classic-pack-25-liters/47958.html (finns i andra färger för den som inte gillar rött)
47958_TMT.jpg
 
Jag har Fjällräven foldsack no 1 (googlade jag mig just fram till). Snygg och stilren väska men inte vidare praktisk. Inga småfack och en knäppning som kräver två händer både för stängning och öppning. Jag har löst det med att ha småprylarna i jackfickorna men jag hade nog kanske inte rekommenderat väskan om man behöver ha grejerna snabbt och enkelt tillgängliga.
Det där är ju knepigt, jag har hittat några ryggsäckar jag gillat, men som gått bort på grund av att de mest bara haft ett enda stort fack. Så opraktiskt!
 
Det där är ju knepigt, jag har hittat några ryggsäckar jag gillat, men som gått bort på grund av att de mest bara haft ett enda stort fack. Så opraktiskt!

Jag har precis samma problem och har letat mer eller mindre aktivt under flera år nu. Utifrån dina svar i tråden så verkar vi ha liknande smak (tyvärr kanske, då det verkar svårt att hitta). Jag letar ju backpackingsryggsäck också och det är betydligt enklare då jag där kan fokusera fullt ut på funktion. Så fort det ska vara snyggt också så blir utbudet plötsligt obefintligt.
 
Jag har precis samma problem och har letat mer eller mindre aktivt under flera år nu. Utifrån dina svar i tråden så verkar vi ha liknande smak (tyvärr kanske, då det verkar svårt att hitta). Jag letar ju backpackingsryggsäck också och det är betydligt enklare då jag där kan fokusera fullt ut på funktion. Så fort det ska vara snyggt också så blir utbudet plötsligt obefintligt.
Det känns ändå bra att inte vara ensam kräsen:D
 
Den är lite för plottrig i designen för min smak och jag hade önskat mig något med lite renare form, men jag gillar definitivt den här ändå! Att samma väska kan transformeras från ryggsäck till axelremsväska tilltalar mig, så länge det inte går ut över bärbarheten, som jag upplever att det gör med tex Fjällrävens tote-bag. Hur är den att bära som ryggsäck med tung lastning?

Jag har inte testat att bära jättetungt, kanske 5 kg, och det fungerar den bra för iaf. :)
 
Jag gillar min svarta från Herschel. Den har använts nästan dagligen i snart 2 år och är fortfarande som ny!

716902.jpg


Tillägg: De har även en massa andra modeller, många Sandqvist-liknande. Har dock bara erfarenhet av den här.
 
Jag har en Haglöfs Corker, minns inte om det är L eller XL. Den kanske inte är så ”stadsig” men himla bekväm och det finns några olika fack.
 
Har en Fjällräven Räven i stan, funkar ok men är nog egentligen mer stilren än praktisk. Ska det vara praktiskt ska det vara Osprey :p
 
Jag älskar min Kånken Laptop. Har haft den varje dag till jobbet i över ett år och även som övernattningsryggsäck och reseryggsäck. Inte märkt några konstigheter med sömmarna? Trots ibland fullproppad.
Tvärtom är den mycket robust, slitstark och ser ut som ny fortfarande.
 
Apropå handväskor - jag är på jakt efter en snygg vardagsryggsäck.

Den ska rymma laptop (15”) och gärna kunna svälja en hel del mer utan att för den sakens skull behöva vara enorm, men den måste vara större än de allra mest slimmade varianterna. Ryggsäcken ska vara bekväm att bära ganska tungt i, men ändå snygg nog för att jag ska vilja använda den till vardags utan att känna att jag är på väg på hajk. Den ska helst inte vara i skinn, främst för att skinnryggsäckar blir så tunga. Helst ska den ha några olika fack och inte bara ett stort och gärna ett skyddat värdesaksfack, allra helst på ryggsidan.

Jag tycker att Sandqvists ryggsäckar är rätt snygga, men tycker att dem jag ser folk använda snabbt ser slitna ut och så är jag lite trött på dem (de är överallt!). De ser heller inte så bekväma ut. Jag hade en Kånken laptop med skinndetaljer och breda axelremmar hemma på prov, men var missnöjd med kvaliteten på sömmarna, så jag lämnade tillbaka den.

Så, vad har ni för vardagsryggsäckar? Det finns så ohyggligt många och jag är rätt kräsen och tycks aldrig komma till skott med att köpa den ryggsäck min rygg så gärna vill att jag skaffar mig.

Och hur ska jag kunna välja en färg som funkar till allt, såväl sommar som vinter?
Jag köpte en Sandqvistrygga för några år sedan och det var verkligen skitkvalitet. Rekommenderas ej.
 
Jag har en Millican Smith the rollpack 25 liter sedan 2,5 år tillbaka. Älskat den helhjärtat och kan prata så gott om den att folk tror jag är en återförsäljare. Den har fack för dator och iPad, en massa fack överallt för olika saker samt att det går att göra den stor. Sitter snyggt och följsamt och tight mot ryggen. Bästa ryggsäcken jag haft.

2300001735887_c_smith_the_roll_pack_25l_millican_20.tif
 
Jag har en Millican Smith the rollpack 25 liter sedan 2,5 år tillbaka. Älskat den helhjärtat och kan prata så gott om den att folk tror jag är en återförsäljare. Den har fack för dator och iPad, en massa fack överallt för olika saker samt att det går att göra den stor. Sitter snyggt och följsamt och tight mot ryggen. Bästa ryggsäcken jag haft.

2300001735887_c_smith_the_roll_pack_25l_millican_20.tif
Millican har jag faktiskt tittat på flera gånger sen typ två-tre år tillbaka! De är fina, bekväma och praktiska. Den jag varit mest inne på, den med den allra renaste formen, har tyvärr inte så många fack, men din ser ut att ha flera? Kanske är det den på 18 liter jag tittat på?

Och så är jag inte hundra på vilken färg jag skulle vilja ha! Tycker den blå och den röda är fina, men är rädd att jag skulle tröttna och svart har jag tänkt att jag inte vill ha (för att jag alltid väljer svart och för att jag fått för mig att det känns trist på sommaren?).
 
Det finns en som heter rains field bag, den är stilren! Funderade på att ge den i julklapp till en kär person men eftersom det var kallt den dagen jag shoppade valde jag en ulltröja istället :)
 
Det finns en som heter rains field bag, den är stilren! Funderade på att ge den i julklapp till en kär person men eftersom det var kallt den dagen jag shoppade valde jag en ulltröja istället :)
Rains ryggsäckar är fina, men rysligt obekväma, tyvärr. Plus att det nog är den väska jag ser oftast på folks ryggar sen ett år tillbaka (:o över att detta är ett problem, men det är något med en obekväm trendgrej...jag har inte alls samma besvär med tex Fjällräven:o).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 639
Senast: Septicemia
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: hagel
·
Äldre Casa Myrten är fullt av väskor och ändå känner jag att det är något som saknas. Jag reser ganska mycket och vanligen bara med...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Myrten
·
Äldre Dagens i-landsproblem! Jag ska bränna en (för mig) ohemul summa på en ryggsäck. Jag har ett presentkort på 1500kr som bränner i fickan...
2
Svar
21
· Visningar
3 768
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp