Vad har du för adventskalender i år?

Jag köpte en liten tekalender i hälsokostaffären. Ingen stor flashig förpackning där inte! Har inte läst vad det är för teer i, det får bli en överraskning. Sonnentor tror jag det var som tillverkat den.
 
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Den brukade jag läsa under advent för mitt betydligt yngre syskon när vi var små! Jag tror att vi började när jag var omkring tio och den just kommit ut och vi höll i i flera år.
 
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Vilken bra idé! Läste den som barn (ihop med allt annat av jostein gaarder) och tyckte jättemycket om den. Har precis reserverat den på bibblan nu, hoppas jag hinner få den innan 1a december :)
 
Kikar på kalender från Bodyshop, Skin city osv varje år, men jag hör till dom som är glada att innehållet visas för jag inser alltid att det är en dålig idé. Gammalt eksembarn som aldrig växte ur det, så även om idén låter kul så vet jag ju att det är en idiotisk idé för mig att testa massor med olika produkter där majoriteten kommer göra fejset värre :)
Ölkalender har jag också funderat på, men även om jag älskar öl känns tanken på att dricka alkohol i 24 dagar i sträck lite mycket för mig...
Däremot; upptäckte Pärlans kalender igår, den såg ut som något i min smak!! :love:
 
Är också sugen på en julkalender. Men i veckan när jag gick förbi Body shop (som jag funderar på att köpa) så var båda varianterna öppnade och visade innehållet. Då kändes det inte alls lika kul och spännande. (och då var det alltså menat att de skulle vara öppna, som skyltning för att de hade julkalendrar)

Har också sett andra "skönhetskalendrar" på internet men många skriver ut innehållet eller har en bild med öppnade luckor. Jag vill faktiskt ha en överraskning ändå. Så jag letar vidare. Det kommer helt klart bli en vanlig chokladkalender i år också, fast det är lite tråkig och nästan plastig choklad så är det för mig julstämning 🙂

Tycker också det helt förstör det roliga, men har köpt en från Body shop i år ändå.
Blundar när jag går förbi affären och har rivit bort lappen med innehåll på baksidan, heh :p
 
Jag har beställt Kränkus te kalender, första året som jag har den då det ska bli kul att få pröva deras teer.
 
Jag har köpt en från Novellix iår.
Jag har också köpt Novellix kalender - jag har sett den tidigare år, men då har den varit slutsåld. Och så har jag en tekalender från Tebutiken - de hade en kalender med bara svarta teer (äntligen en utan rooibos!) och med ganska många julsmak-varianter, sådant som jag brukar älska. Jag ser fram mot den.

Jag skulle gärna hitta en bra chokladkalender också, men har inte letat. Och skulle vilja hitta en lakritskalender utan choklad åt den chokladallergiske maken, men det verkar knepigt det med.

(Hm. Jag fick just en idé. Undrar om man kan åka till Lakritsroten och få ihop 24 sorters lakrits utan att det blir jättebautaförpackningar...)

(En kalender jag egentligen skulle vilja göra, relaterad till novelladventskalendern, är att få ihop 24 personer som skriver varsin text i lagom god tid, och så får man en text om dagen som kalender. Fast jag vet inte om jag kan få ihop så många som vill skriva. Eller någon annan sorts kalender där man gör tillsammans.)
 
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.

Åh, vad mysigt! Sånt gillar jag också, har för mig jag läste något liknande av en privatperson på en skrivarsida tidigare, har tänkt leta efter den.

---------------

Jag har en hemmagjord julkalender jag fått av min bästa vän, vi har gjort till varandra! Ska bli spännande att öppna :).
 
Kränkus te till mig och Pixi (böcker) till barnet. När han blir lite större blir det ”kapitel-böcker” istället :)
 
Men va? Har de en lapp på baksidan också. Det är ju julkalendersfusk :mad:

Jag vet! Tragedi! :(

När jag var liten fick jag en hemmagjord paket-kalender av en släkting, som mamma fyllt med små paket varje år fram tills.. rätt nyligen :p. Det var julens höjdpunkt och en perfekt uppladdning inför julafton, även om jag och brorsan brukade få dela på den och fick paket varannan dag. Jag längtar efter att min son ska bli större för då ska han få den med små paket. Vad fint det lät att du och din vän gjort sådana till varandra, @strawberrysylt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att...
89 90 91
Svar
1 818
· Visningar
107 139
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp