Vad har du i din handväska?

Jag startade en sån här träd för några år sen och peppar,peppar har det gått framåt

Insulin
Druvsocker
Mätare för blodsockret
Plånbok

Och några använda teststickor.

Saxar,bh knivar, pennor, sekatörer hundbajspåsar, hovkratsar mm har nu sina egna platser :D
 
Låter mer som en ryggsäck eller axelbandsväska modell större.
jag brukar kalla den "det stora sluket" :angel: , har en liknande som bilden nedan och inser nu att jag glömt att jag har både paraply och halstabletter i den oxå :D
27735
 
Använder oftast väska nu för tiden från att ha hatat det i hela mitt vuxna men har jag en Kånken jag bara älskar och en lite större väska när lite mer ska med-

I mina väskor finns:
  • Lysdiod för att synas i mörkret
  • hushållspapper
  • tryckkompress för sår
  • panodli
  • bricanyl
  • pennor
  • te
  • reflexer
  • handdesinfektion
  • magmedicin
  • glasögonhandduk
  • plastpåsar
  • tygpåsar
  • handkräm
  • kvitton
  • näsdukar
  • Novaluzid
  • hundbajspåsar
  • Dentafresch som jag älskar men inte tål, magen får panik av sötningsmedel i tuggummi, läkerol, Dentafresch och liknande :cry:
  • Någon sorts liten nesecsär eller vad det nu är, vet inte själv vad den gör där :p
  • läkerol
  • Dextrosol som jag kom på för några dagar sedan att dom kan vara riktiga livräddare när blodsockret sjunker när jag är nära att svimma eller blir helt yr. Är egentligen livrädd för dom men oj vad dom hjälper!
  • fakturor
  • provapå produkter från apoteket
  • gasbindor
  • hundgodis i flera varianter
  • headset
  • pin för att slöja asperger och autismförbundet
  • nyckelring i form av en underbart fin uggla som inte sitter på en nyckelring
  • benzotabletter mot ångest
  • polletter för att kunna gå gratis på toa på biblioteket (råkade plocka på mig några när jag gick kurs där :angel:)
  • anteckningsblock
  • plåster
Alltså hur får man plats med så mycket och varför släppa runt på allt? Skulle nog behöva rensa lite, gjorde det för ett tag sedan men nu är det dags igen. Brukar ni rensa ibland? Har ni mer saker än vad som egentligen behövs?
 
Senast ändrad:
Jag har ingen handväska, utan en ryggsäck då jag tycker det är enklast att bära saker i den. I den finns i alla fall:

- 5 st paket tuggummin
- skoldatorn i sitt fodral
- 2 st dator-adaptrar (som inte ens passar i skoldatorn)
- 3 st bindor
- 3 st skrivblock i A4 format (två rutiga och ett randigt)
- 3 st stiftpennor
- 5 st paket med stift i (varav tre är tomma, dvs skräp)
- 15 st bläckpennor (vågar bestämt påstå att inte alla fungerar)
- 2 st nagelfilar
- 2 st linjaler
- ca 1000 lösa papper med information och diverse annat (nåja, 1000 var att ta i, men en stor bunt i alla fall)
- mobilladdare
- powerbank
- laddare till powerbanken
- 2st datorladdare (varav den ena då inte är till skoldatorn utan till en annan dator, vilket även är laddaren jag letat efter några veckor :cautious:)
- 3 st busskort (ja, jag behöver alla tre)
- nyckelring med hemnycklar osv
- panda-nyckelring-sak (som lossnat från nyckelringen och hamnade i väskan)
- ett litet elefant-gosedjur :D (litet och litet, det är ca 10cm "högt")
- 1 (öppnat) paket näsdukar
- en boll ihop knycklade plastförpackningar till diverse olika saker jag inte vet vad det är
- en (liten) boll ihop knycklade kvitton
- 1 st tom 33cl loka flaska
- hörlurar
- 1 (liten) påse med örhängen
- 1 paraply
- 2 st alvedon
- 1 st lypsyl
- X antal hårsnoddar (som aldrig används)

Oj, nu när jag ser hela listan förstår jag varför jag så länge tyckt att min väska varit sjukt tung för att ha "ingenting" i den :o:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp