Vad har du i handväskan?

Gick igenom en större handväska som jag ska slänga då den är trasig och har trasiga dragkedjor. Jag hittade följande:

13 pennor :confused:
2 postitblock
1 förpackning compeed hälplåster vad det nu gjorde däri brukar alltid förvara det i badrumsskåpet
20 ibuprofen på olika kartor, brukar ha några i väskan för akut huvudvärk, mensvärk o.s.v. och jag brukar lägga i nya när de gamla tagit slut. Har uppenbarligen inte letat så noga innan jag lagt i nya. :idea:
1 reflexväst
5 läppstift i olika färger,:confused::confused::confused: trodde inte ens jag ägde så många brukar nästan aldrig använda det
Diverse papper, bl.a. en hotellfaktura, som jag fick för tre år sen, en utnyttjad biljett till GHS för några år sen, en utnyttjad biljett till operan. Säger väl nåt om hur ofta jag städat väskan ordentligt :o
Diverse skräp av olika slag

Ska bli bättre ordning i min nya handväska, jag har köpt en mindre modell denna gången, jag klarar ju uppenbarligen inte av för stora handväskor :D

Vad har du i din handväska?
"Plånbok", dvs mindre uttagbar väska från ett annat set.
Solglasögon i fodral med putsduk
Självsanerande munskydd i förpackning
Visitkort
Penna
1 svart hårsnodd
1 blommig scrunchie som har knytband
Minitennisboll till hund
Hundbajspåse
2 x Lip balm
Airpods
Nycklar
Astmamediciner
Alvedon
ADHD-medicin
Hypoklorsyra för handdes
Diverse smink, varierar lite
Resorb
En ring och ett armband

Måste ändå säga att jag trodde det skulle vara mycket mer. :laugh: Måste vara någon slags lägsta rekord som ev beror på hur mkt jag varit hemma med valp och pga Covid. 😅
Sambon påstår att jag skulle klara mig 4 månader i vildmarken/på plattan med allt i min väska. "Det är ju som Narnia i den där väskan, en port till en hel jävla värld."
 
Jag har:
Mobilen
Liten plånbok
Airpods(-ish)
Munskydd
Handdec
Nycklar: bil, hem, jobb
Dagens dosett
Öronproppar (12 st, just in case :angel:)
Penna
Ringblomssalva
Tygpåse för matvaror

känns bantat och bra. Väskan är 10x15 cm:D
 
Det här är en såndär tråd som kan komma att ligga kvar på buke och skvalpa länge, länge, så småningom har 'alla' redovisat sina väskor men lite då och då kommer tråden att väckas upp av nån som sökt i de dammiga arkiven...

Men man skulle nog nästan kunna summera tråden här hittills:

Väskryckarbranchen är nog ingen lönsam branch 🤔 :D
 
Jag har handväska när jag ska till jobbet. Har lite allt möjligt där. Extra medicin, extra linser, namnskylt mm saker som jag brukar ha i fickorna på jobbet (tejp, pennor, papper att skriva på, nån extra pvk, klocka :p), nycklarna, solglasögon, mobilladdare osv.
 
Jobbväskan just nu:
Tröja
Headset (ett stort ett)
Bok
Solglasögon
Keps
Våtservetter
Handkräm
Penna
Aux sladd
Handskar
Ett mynt
En kupong på "minimizer" för plast
Ett kvitto
Muttrar 🤔
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp