Vad har du i handväskan?

Jag använder bara stora handväskor, så jag får plats med allt jag vill.

Dagligdags har jag:
Mobil
Plånbok
Nyckelknippa
Jobbkort
Lipsyl
Handkräm
Nagelfil
Värktabletter (Ipren, Alvedon och/eller Naproxen)
Plåster
Skavsårskräm
Pincett
Paraply
Skohorn
Bars
Vattenflaska
Tygpåse
Mensskydd
 
Eftersom jag byter väska var och varannan dag beroende på humör och outfit och bara använder väska modell gympapåse, och ibland ryggsäck, så har jag delat upp nästan allt i necessärer för att det inte ska bli totalt kaos.

Rosa med marsvin: Allt som har med kort, pengar och kvitton att göra. Kan även hamna annat som är viktigt.

Svart med katt: Hygiensaker. Våtservetter, pappersnäsdukar, tamponger, trosskydd, tops, plåster i olika storlekar, munsårsplåster och handsprit.

Ljusblå med enhörningar: Teknikprylar. Två sorters laddare, hörlurar, ibland selfiepinnen och allt annat som har med teknik att göra.

”Drugs bunny”: Säger nog sig själv haha! Mediciner, smärtstillande, andra tabletter, nässpray och öronproppar.

Blåmönstrad med katt: Hundgrejer. Bajspåsar, blinkhalsband, karda, klotång, snoddar och fästingplockare.

Holografisk med fjärilar: Allt annat. Paraply, hårborste, spegel, sax, kombinationstång, syset, tejp, måttband, skruvmejsel med bits, penna, block, pincett och en ask med hårsnoddar, säkerhetsnålar, kanyl, öppnapinne till mobilen, hårnålar, nagelfil, nagelklippare och superlim.

Ligger fritt: Glasögon i fodral, mobil och nycklar. Där ska ligga påsar också men jag glömmer alltid lägga tillbaka dem efter att jag handlat 😅

A3DE95D9-A383-4116-9B09-7091B870FDB2.jpeg
 
I min väska, ca 20 h o 30 lång, finns:
1 resetandborste och tandkrämstabletter, 1 karta Ipren, 1 tunt plån tandstickor (fack 1);
munskydd (fack 2), 2 nycklar o 1 bilnyckel, (fack 3), plånbok, mobil (fack 4),
mina specialbeställda hörselproppar, mobilsladden med öronpropparna, vaccinationskortet Covid (fack 5), små tunna reservläsglasögon, fodral med mina ordinarie glasögon, engångsnäsduk, gummisnoddar, komihåglapp (fack 6),
1 kort blyertspenna o 2 bläckpennor, öronproppar och 3 rengöringsservetter pga Covid (mobilfacket) samt lite kam, cerat, läppglans, nagelfil o nagelsax och hårsnodd (fack 7).

Puh, fantastiskt att en så passliten väska rymmer så mycket. Men 4 dragkedjor hjälper mycket + 1 dragkedja som stänger väskan.
 
Jag har en liten ryggsäck som handväska

- Plånbok
- Hemnycklar
- Bilnycklar
- Jobbnycklar
- 1 paket munskydd
- 3st barntrosor (rena)
- Extralinser
- 2st Comfort Shield
- Linsetui
- En liten necessär med smink
- 2st lypsyl
- Huvudvärkstabletter
- Tanborste + tandkräm
- Face mist
- Tamponger
- Mobilladdare
- Kaffetermos
- 1st bläckpenna
- 1 par strumpor (rena)
 
Jag har ingen handväska som jag använder sådär till vardags. Men ska jag ut och festa brukar jag har en crossbody som är så liten som möjligt. Gillar inte stora väskor. Min väska innehåller då plånbok, mobil och läppglans.

Till jobbet har jag en liten ryggsäck som innehåller mobilladdare, något mensskydd, vattenflaska och plånbok.
 
Gick igenom en större handväska som jag ska slänga då den är trasig och har trasiga dragkedjor. Jag hittade följande:

13 pennor :confused:
2 postitblock
1 förpackning compeed hälplåster vad det nu gjorde däri brukar alltid förvara det i badrumsskåpet
20 ibuprofen på olika kartor, brukar ha några i väskan för akut huvudvärk, mensvärk o.s.v. och jag brukar lägga i nya när de gamla tagit slut. Har uppenbarligen inte letat så noga innan jag lagt i nya. :idea:
1 reflexväst
5 läppstift i olika färger,:confused::confused::confused: trodde inte ens jag ägde så många brukar nästan aldrig använda det
Diverse papper, bl.a. en hotellfaktura, som jag fick för tre år sen, en utnyttjad biljett till GHS för några år sen, en utnyttjad biljett till operan. Säger väl nåt om hur ofta jag städat väskan ordentligt :o
Diverse skräp av olika slag

Ska bli bättre ordning i min nya handväska, jag har köpt en mindre modell denna gången, jag klarar ju uppenbarligen inte av för stora handväskor :D

Vad har du i din handväska?
Typ ingen aning, den är helt bottenlös. Men jag trivs med stor handväska har flera och byter ibland. (jag tänker räkna med att det finns läsglasögon, solglasögon, ca tre läppstift (som jag använder som lipsyl) ett ritblock, förhoppningsvis någon penna, kalender, plånbok, en pocketbok jag läser, div kvitton, kanske choklad, stora hörlurar, små hörlurar, en buff för håret, några klämmor för håret, div nycklar, det finns inte en frukt i den men det borde det och en mobil (hopps såg en binda och en armékniv också) :D
 
Senast ändrad:
Stapelvarorna i min handväska:

Nycklar
Plånbok
En penna
En minibrännare
Liten tumstock
Handkräm
En sån förpackning med pappersnäsdukar
USB-minne
Två kartor "medicin" en med värktabletter och en med novalucol
Två tamponger och en binda
Ett fodral med glasögon (jag byter glasögon om jag är ute vs inne)

Andra grejer som hörlurar, eventuell bok och liknande plockas i och ur efter behov.
 
Okej utan inbördes ordning:
En broschyr om ängsfröer och plantor
Ett vaccinationskort för dos 2
Tre kvitton
En extranyckel till en väns hem
En blå ipod inte använd på år
En karta med tranexamsyra
En binda
En ask mönstrade plåster
En sladd iphone till högtalare
4 pennor, en bläck, tre byerts
Mina egna nycklar
grus, smulor och höboss
 
Ska vi bara ut på en liten tur någonstans och man inte behöver så mycket så har jag plånbok, mobil och nycklar. Sen beror det lite på dagsformen vad jag plockar med för övrigt, tex tamponger, värktabletter, näsdukar osv.

I min stora jobbväska däremot har jag massor med saker, den packar jag aldrig upp som jag gör med mina andra väskor utan det som ligger där det ligger där. Där har jag pennor, sladdar till diverse mobiler, hörlurar, matlådor, vattenflaska, tumstock, spiralblock, glasögonfodral, värktabletter, vantar, ett bälte och annat som man får tag i på olika ställen och behöver någonstans att lägga. Försöker rensa ut gamla kvitton och annat skit som tenderar att handla där med jämna mellanrum.
 
@Exile vad har du minibrännaren till?

Jag känner en del har lagt till saker för att man någon gång har behövt det, och känner att jag vill ha en förklaring till det. 😉

Jag har tygpåse eller ryggsäck modell ganska stor.
Är sämst på att tömma och har alltid kvitton och halstabletter som skräpar i botten.
Ziplockficka med bindor, tamponger och trosskydd. Ibland extra strumpbyxor och trosor.
Alltid fickkniv.
Block, stort eller litet och penna.
Någon form av snacks, proteinbar eller nötter.
Vattenflaska.
Hundgodis.
Deo.
Våtservetter.
Ibland extra tandborste och tandkräm.
 
@Exile vad har du minibrännaren till?

Jag känner en del har lagt till saker för att man någon gång har behövt det, och känner att jag vill ha en förklaring till det. 😉
Ja det är från tiden då jag hade min gamla golf, den var old style med nyckel i låset som gällde. Praktiskt med brännare på vintern när det är is och man inte får upp bildörren :)

Sen har den legat kvar, alltid bra med eld tillgängligt antar jag?
 
Har en mindre och en större handväska. Släpade länge omkring på en massa grejer som jag aldrig använde så jag down-sizede för att sen igen skaffa en större att komplettera med ibland.

Men i alla fall: har nycklar hem och mitt nyckelkort till jobbet, bilnycklar. Ett läppglans, några läppstift. En penna (ibland). Munskydd. Telefon, plånbok. Solglasögon.
Handkräm. Hörlurar. Näsduk.
I stora väskan brukar det dessutom finnas en bunt med papper att läsa då och då.
 
Har en liten Fjällräven ”extraficka” som jag har om jag inte har andra fickor (alltså mest på sommaren). Där i finns hundbajspåsar, någon Ipren för nödfall, plånbok, nycklar och mobil. Och min Geocaching-stämpel. :D Ibland ligger min lilla kikare (monokulär) där också.
 
Vågar knappt öppna min handväska. Där slängs allt jag inte vet vad jag ska göra av typ.

Var gång jag ska handlas så är det att hålla i handen 2 mobiler, plånboken och nycklarna

Om jag skulle gissa vad som finns i handväskan så är det just nu x antal pennor, blodsockermätare, en massa olika nålar, gem , hårband, hundbajspåsar en och annan h9ovkrats, nagelfil, gem, jobbkniv mm mm
 
Eftersom jag byter väska var och varannan dag beroende på humör och outfit och bara använder väska modell gympapåse, och ibland ryggsäck, så har jag delat upp nästan allt i necessärer för att det inte ska bli totalt kaos.

Rosa med marsvin: Allt som har med kort, pengar och kvitton att göra. Kan även hamna annat som är viktigt.

Svart med katt: Hygiensaker. Våtservetter, pappersnäsdukar, tamponger, trosskydd, tops, plåster i olika storlekar, munsårsplåster och handsprit.

Ljusblå med enhörningar: Teknikprylar. Två sorters laddare, hörlurar, ibland selfiepinnen och allt annat som har med teknik att göra.

”Drugs bunny”: Säger nog sig själv haha! Mediciner, smärtstillande, andra tabletter, nässpray och öronproppar.

Blåmönstrad med katt: Hundgrejer. Bajspåsar, blinkhalsband, karda, klotång, snoddar och fästingplockare.

Holografisk med fjärilar: Allt annat. Paraply, hårborste, spegel, sax, kombinationstång, syset, tejp, måttband, skruvmejsel med bits, penna, block, pincett och en ask med hårsnoddar, säkerhetsnålar, kanyl, öppnapinne till mobilen, hårnålar, nagelfil, nagelklippare och superlim.

Ligger fritt: Glasögon i fodral, mobil och nycklar. Där ska ligga påsar också men jag glömmer alltid lägga tillbaka dem efter att jag handlat 😅

Visa bifogad fil 75534
Vilka fina!
 
Ha! Så låter det alltid när man skaffat sig en ny väska oavsett storlek. I nya väskan ska det vara ordning och reda... 2 månader senare råder det nästan alltid kaos i mina väskor. Använder själv bara väska på jobbet att ha matlåda i. Men jag kan lova att den väskan är ganska full av allt annat bra att ha som nästan aldrig används.😁


Hittills har jag iallafall lyckats rensa veckan en gång i veckan och haft den i sex veckor. Så det börjar kännas som en vana iallafall får se hur länge det håller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp