Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig på jobbet?

Anna

Trådstartare
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.
Vi har arbetskläder :) En svart t-shirt med företagets logga, en munkjacka också med logga, samt grå arbetsbyxor även dom med logga.
På förra arbetet kallade vi arbetskläderna skämtsamt för pyjamas. Det var mjuka byxor med mudd och en luftig skjorta, allt i smurfblå färg :D
 
Jeans, stickad tröja, sjal runt halsen, birkenstock med yllesockar. Kompletterar vissa dagar med torgvantar om det är extra kallt.

Är lärare :D
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.

Personlig assistent. Idag strumpbyxor, kjol och en lång stickad tunika.
Men kan lika gärna ha mjukisbyxor och någon tröja.
Bekvämt är väl den röda tråden. :)
 
Lite vad jag känner för. Idag leggings, tröja, boots. Igår jeans och kofta. Jobbar på kontor på IT-avdelning.
 
Geolog som jobbar med prospektering. Fältkläderna är jaktkläder och skidkläder (man blir garanterat skitig oavsett säsong och ofta kall). Jag har testat många kläder för fältarbete men jaktkläderna är de som fungerat bäst generellt och mot kylan har jag skidkläder (har jobbat i -40 som värst :crazy:).
 
Vad som helst som är "finare än" mjukisbyxor :p. Supporthandläggare dvs jobbar i stort kontorslandskap.

Personligen vintertid oftast jeans, tshirt, munkjacka eller stickat, yllestrumpor och birkenstock. Borde nog bli lärare!

Just nu mammaledig på landet så mjukisar eller stallkläder :p.
 
Ett par byxor (inget finare sådär) och en företagspiké. Om jag fryser företagsfleece.

Kontor i anslutning till verkstad för tåg, men jag har samma sak om jag råkar åka till vårt huvudkontor.
En del har tröja och liknande byxor som jag.
Vissa har skjorta eller kavaj vid möten med chefer av högre dignitet.

Arbetarna i verkstaden och så har ju såklart arbetskläder.
 
Utbildare/lärare.

Snygga byxor, blus/top, klackskor.
Helt enkelt min egen klädstil när jag vill vara presentabel. Jag har 35 vuxna personer som ska ha sina blickar på mig när jag talar till dem. Självklart för mig att vara "vardagssnygg". jag representerar ju företaget.
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.

Just nu: privatkläder i form av jeans, stickad tröja och kofta. Möte på förmiddagen och brandutbildning på brandstationen på eftermiddagen idag.

Normalt sett: landstingspyjamas med vita byxor (i varierande grad illasittande, roligast var när jag tvingades ha XXXL byxor som var så vida att två personer kunde ha rymts eller när jag hade byxor avsedda för personer 195-205cm och 130-140kg vikt och var tvungen att vika upp byxbenen flera varv) och ljusblå pikétröja med vit t-shirt under.
Distriktsläkare på vårdcentral.
 
Jag har bekväma kläder, oftast typ tunika och strumpbyxor. Jobbar som personlig assistent så det beror ju mycket på vad vi ska göra på dagen. Ibland blir det badkläder, ibland träningskläder, ibland mjukisbyxor och ibland regnkläder. Typ så :D

Tidigare har jag jobbar på allt från finare del av Volvo-kontor till kontor på litet skitigt familjeföretag. Men gemensamt för de jobben har varit att jag klätt mig bättre än vad jag gör nu, fast olika grader av uppklätt. Tex aldrig smutsiga gympaskor utan alltid ex pumps eller stövlar (som jag aldrig skulle ta på mig nu, jag älskar att luffa runt i mina Foppa-tofflor på arbetstid :D), "kontorskjolar", kavar, skjortor osv. Tyvärr har jag växt ur (läs; blivit lite tjock) så jag kan inte använda kläderna ens om jag vill, vilket är lite trist, men oavsett hade mina fd "arbetskläder" inte riktigt funkar på nuvarande jobb och tvärsom :)
 
Lärare/facklig representant

På jobbet försöker jag vara snyggt klädd men stilen varierar. Har gärna jeans men klär upp dem med snygg tröja eller kavaj. Eller så har jag enklare tröja till typ kostymbyxor eller kjol. Klänning ibland; älskar trikåklänningar. På fötterna gärna boots eller grövre skor, t ex dr Martens.

Jag har ingen enhetlig stil utan klär mig efter humör och temperatur. Jag är en äkta fryslort och måste ha varma kläder på vintern.
 
Jag har oftast jeans, linne/blus och en kofta. Ibland kjol/klänning och heltäckande strumpbyxor. Jag är socialsekreterare på en barn- och ungdomsutredningsgrupp så vill gärna se lite respektabel ut men inte för uppklädd så de som kommer hit ändå känner sig bekväma. När jag ska till rätten tar jag på mig kavaj.
 
Vi har ingen direkt klädkod på jobbet, mer än hel och ren.
Har idag på mig mörka jeans, linne av a-modell och en lång stickad kofta tillsammans med boots. Igår hade jag converse, jeans och skjorta, häromdagen pumps och klänning.
Jobbar som kommunikatör, konsultar till myndighet.
 
Jag älskar det faktum att jag har arbetskläder. Behöver aldrig tänka på vad jag drar på mig på morgonen (idag mjukisbrallor eftersom jag ska direkt till stallet efter jobbet). På jobbet har jag svarta byxor och en svart/grårandig kockskjorta. Jobbar i skolkök. Och kockmössa som jag sytt själv med åsnor på. :p
 
Det finns ju många trådar om klädråd till anställningsintervjuer och så, men detta är en ren nyfikenhetstråd - vad har du på dig på jobbet? Och vad jobbar du med? I vilken miljö?

Som sagt - jag är bara nyfiken :) Och är såklart alltid glad åt roliga tips också. Vi pratade just på mitt jobb om hur mycket skilda klädstilar man ser i området där vi sitter, som är fullt av gymnasieskolor, kontorsbyggnader, verkstäder, byggarbetsplatser, konferenscenter, restauranger... ja. Man ser allt, och jag tycker att det är roligt att observera.

Jag jobbar som pappersvändare på kommunen. Vi har ingen klädkod, men jag gillar att klä mig snyggt på jobbet, hemma går jag mest runt i en gammal amningströja och mysbyxor.

På jobbet har jag oftast kostymbyxor eller ett par propra jeans och blus, skjorta eller en finare topp. Boots. Jag har en kavaj som hör till byxorna, men den har jag mest om det är något särskilt som externt möte så.

Idag har jag mörkblå kostymbyxor, ljusblå skjorta och en grå kofta.
 
Som kock har jag således av hygienskäl kockbyxor, kockrock och en liten kockmössa på när jag jobbar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 064
Senast: Pinus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 104
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp