Vad har folk på kontor för kläder egentligen?

Jag uppfattade inte att det var dig vi pratade om. Det blev bara en väldigt virrig definition när du först skriver att promenad inte är träning, när det kommer fram att det är en mil så är det träning, sen är det inte det igen.

Promenad är inte träningträning utan mer motion”träning” tycker jag personligen. Men det är bättre än att vara en total soffpotät, och är man inte så fit är det en bra början/bättre än att inte röra sig alls, oavsett antal km.

Jag tycker det är skillnad på motion och träning men brydde mig inte om att skilja på begreppen här. Men ska jag vara petnoga tycker jag mer att det är motion, träning är mer intensivt och tungt.

Men de flesta verkar räkna promenad som träning så när folk skriver att de aldrig tränar så antog jag att de inte ens motionerar, vilket jag trodde att typ alla gjorde iaf någorlunda regelbundet, för hälsan om inte annat.
 
Sätter stopp för träningsdiskussionen eftersom den har väldigt lite med trådämnet att göra. Den som vill fortsätta diskutera träning på gym får gärna göra det i tråden som @em-pirre så vänligt skapade på H&H, och den som vill fortsätta diskutera vad som räknas som träning får starta en ny tråd på ämnet.

/Mod
 
Jag ser det där med ”jobba på kontor” ibland på buke och jag förstår det inte riktigt, själv har jag inte sagt så sedan jag var liten. :D Det finns ju väldigt lite enhetlighet i kontorsjobb, mer än att det pågår inomhus och att datorn är ett viktigt arbetsredskap. ...
När jag ser det på buke är det i sammanhang som ”jag vill inte jobba på kontor” eller ”vad har man på sig när man jobbar på kontor?” Typ.
Det där har jag också tänkt på. Och tänkte på när jag svarade. "Kontor" är väl ungefär "stillasittande jobb med dator". Dvs både banktjänstemän och skönlitterära författare jobbar på kontor.
Jag hade "jobba på kontor" som utgångspunkt när jag skulle välja utbildning med tanke på vilka arbeten som den skulle kunna leda till. Hade listat ut att just stillastående jobb med dator var min grej. :) Det är väl inte så konstigt att utgå ifrån hur man skulle vilja spendera sina dagar och sen välja inom den kategorin?
 
Jag hade "jobba på kontor" som utgångspunkt när jag skulle välja utbildning med tanke på vilka arbeten som den skulle kunna leda till. Hade listat ut att just stillastående jobb med dator var min grej. :) Det är väl inte så konstigt att utgå ifrån hur man skulle vilja spendera sina dagar och sen välja inom den kategorin?
Nej, det tycker jag inte. Men däremot konstigt att "kontor" skulle betyda en viss klädstil.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp