Vad har folk på kontor för kläder egentligen?

Det står ju i inlägget du citerade att personen vandrade i skogen. Så räknar du in promenader som träning så har du ju svaret där.
Vandrade i skogen läste jag iofs som knallade omkring lite planlöst i skogen för att det är mysigt typ. Vet att man kan hika osv, har själv gjort det mkt men aldrig i klänning haha.
 
jobbar på kontor inom telecombranchen och är en del av utvecklingsteam
normal klädsel kan vara stickad tröja med t-shirt under, jeans och tofflor
detta är en normal klädsel hos oss
 
Hos oss ska man ha kläder på sig :D Hur de ser ut bryr ingen sig om. Jobbar med dataspelsutveckling men har tidigare jobbat med utveckling av mobiltelefonplatformar och det är ingen skillnad. De flesta har t-shirt, jeans, sneakers och hoodie. Hoodies får man av jobbet lite då och då så det har många på sig. Många har kläder eller accessoarer med sina favortikaraktärer från något spel.

När jag tidigare jobbade som konsult var det bara säljarna som klädde upp sig lite.
 
Typ alla tränar ju så förutsatte att hon gjorde det. Fascinerande, jag känner ingen som inte tränar alltså gymmar eller springer eller kör annan intensiv sport.
Haha va? Jag känner fler som inte tränar än som tränar.

Folk promenerar, plogar snö, rastar hund, har ett fysiskt jobb osv. Varför de borde gå till ett gym förstår jag verkligen inte. Jag har varit på ett gym två gånger i hela livet. Inget för mig. Det känns så fullkomligt onödigt. Varför sitta där då man kan göra någ vettigt (alltså jobba hemma på gården och få nåt gjort).
 
Vi har inga klädregler alls och vitt skilda klädstilar. De flesta männen (på min avdelning, vi har tretton olika adresser i samma hoods just nu, så jag ser egentligen bara mitt gäng och dem vi delar våning med) brukar ha snyggare jeans eller andra byxor, och typ skjorta och tröja över.

Bland kvinnorna händer det att vår högsta chef har dräkt någon gång, men det är inte ofta. Annars är det allt ifrån jeans och t-shirt/sweatshirt till klänning, från gympadojor till klackar, osv. Jag har oftast klänning och kofta eller kjol och topp/blus/tröja, men det har jag jämt förutom typ på Friskis. Något par jeans och andra byxor har nästlat sig in i garderoben på sistone men jag har nästan endast haft kjol/klänning sedan högstadiet och lär inte ändra på det i första taget.
 
Vandrade i skogen läste jag iofs som knallade omkring lite planlöst i skogen för att det är mysigt typ. Vet att man kan hika osv, har själv gjort det mkt men aldrig i klänning haha.

Jag vandrar gärna i klänning om det är varmt! I somras var det 26 grader på kalfjället ett par dagar av vår vandring - då var de väldigt skönt med supertunn och luftig skjortklänning i funktionsmaterial. Dock inte med pumps som @Hyacinth utan med höga Lundhagskängor som behöver eftersom jag har stukat min ena fot så många gånger att den har noll stabilitet kvar (den borde egentligen opereras, men det hör kanske inte hit).
 
Men det var ju du själv som antog att hon inte gjorde det och som antog att "gå i skogen" = vandra runt lite planlöst. Hur ska du ha det?

Jag går i skogen varje dag men jag definierar det inte som "träning".
Jag cyklar ett par mil om dagen, går ofta några kilometer och jag rider ungefär 5 ggr/vecka (dressyr). På frågan om jag tränar, skulle jag svara nej. Jag gör ingenting FÖR ATT träna, utan det handlar om att transportera mig och om att rida för att det är kul.
 
Jag vandrar gärna i klänning om det är varmt! I somras var det 26 grader på kalfjället ett par dagar av vår vandring - då var de väldigt skönt med supertunn och luftig skjortklänning i funktionsmaterial. Dock inte med pumps som @Hyacinth utan med höga Lundhagskängor som behöver eftersom jag har stukat min ena fot så många gånger att den har noll stabilitet kvar (den borde egentligen opereras, men det hör kanske inte hit).
Sen min kropp antog en form som inga shorts längre passar använder jag skort när jag vandrar i värme. Överlägset plagg. (Det är alltså ett par tunna mjuka shorts under kjolen. Perfekt när man kör moppe.

1549529981051.png
 
Men det var ju du själv som antog att hon inte gjorde det och som antog att "gå i skogen" = vandra runt lite planlöst. Hur ska du ha det?

Jag går i skogen varje dag men jag definierar det inte som "träning".
Går man en mil om dagen så är det ju inte att vandra omkring lite planlöst eller hur, lol. Står förövrigt inte heller att det är i skogen hens syster knallar omkring (finns väl inte jättemkt skog i london?). När jag jobbade på lager gick jag 1-2 mil om dagen bara på jobbet. För mig personligen är det inte träning eftersom jag är van vid betydligt hårdare träning, men om man inte tränar annars är det säkert fullt tillräckligt att röra sig i vardagen/på jobbet.
 
Jag har jobbat i perioder med uniform - det är det bästa som finns enligt mig!
Sen har jag i perioder jobbat på arbetsplatser med "civil" klädsel. En av mina arbetsplatser hade krav på svart (lite färg fick finnas men majoriteten skulle vara svart, tänkt typ svarta byxor och kavaj och så kunde man ha tex en vit blus). Den arbetsplatsen jag är på idag är nog väldigt "nerklädd", framför allt om man jämför med tidigare arbetsplatsen. Helt okej att gå runt i mjukisbyxor eller leggings. Jag personligen har oftast jeans med typ stickad tröja, men det varierar lite. Igår hade jag blus med svarta byxor, idag sitter jag med stickad tröja och Lundhagsbyxor. För mig personligen är det viktigt att inte vara allt för uppklädd, utan. Samtidigt så försöker jag tänka till och ha tex blus om jag vet att jag har möte med tex advokater, polis eller annan myndighet.
 
Går man en mil om dagen så är det ju inte att vandra omkring lite planlöst eller hur, lol. Står förövrigt inte heller att det är i skogen hens syster knallar omkring (finns väl inte jättemkt skog i london?). När jag jobbade på lager gick jag 1-2 mil om dagen bara på jobbet. För mig personligen är det inte träning eftersom jag är van vid betydligt hårdare träning, men om man inte tränar annars är det säkert fullt tillräckligt att röra sig i vardagen/på jobbet.

Men du skrev ju nyss i ett inlägg att "då tränar hon ju?", när det kom fram att det var en mil om dagen? Men nu är det alltså inte träning?
 
Men du skrev ju nyss i ett inlägg att "då tränar hon ju?", när det kom fram att det var en mil om dagen? Men nu är det alltså inte träning?
Men suck, för mig personligen (alltså jag, Moi) är det inte träning utan motion. För JAG är van vid hårdare träning än så. För någon som inte tränar på annat sätt/inte tränar så mycket är det ju fantastisk träning/motion att röra så mycket på sig varje dag. Att bara promenera räcker inte för mig, inte om jag vill behålla min fit-status. Men det är då alltså jag personligen.
 
Men suck, för mig personligen (alltså jag, Moi) är det inte träning utan motion. För JAG är van vid hårdare träning än så. För någon som inte tränar på annat sätt/inte tränar så mycket är det ju fantastisk träning/motion att röra så mycket på sig varje dag. Att bara promenera räcker inte för mig, inte om jag vill behålla min fit-status. Men det är då alltså jag personligen.

Jag uppfattade inte att det var dig vi pratade om. Det blev bara en väldigt virrig definition när du först skriver att promenad inte är träning, när det kommer fram att det är en mil så är det träning, sen är det inte det igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp