Vad har hänt med Thule

Lillaskutt

Trådstartare
Vad har hänt med Thule hästtrailer finns inga transporter på deras hemsida.
Finns inga nya 2015 hos återförsäljare.
 
hoppas verkligen inte det. att dom ska sluta med hästsläp alltså. tycker det är dom enda vettiga släpen till vettiga priser. ska inte byta på många år men när det är dags så vill jag ju ha ett nytt sånt
 
Det var lite oklart när jag köpte mitt släp nu om de skulle sluta tillverka helt eller tillverka under namnet Brenderup istället. Själva Thule försvinner.
 
Thule trailer köptes upp av Brenderup group i april 2014.

Dom har nu lagt ner tillverkningen av ALLA hästtrailar som tidigare köpts upp av Thule trailer......
Anledningen är att dom gått med såna förluster dom senaste +10 åren att nu när transportdelen av Thule är ett eget bolag och inte längre kan kvitta skulderna mot hela Thule las den delen ner för idag kan man inte ha ett företag som går plus minus noll, eller t.o.m. minus.

Övriga trailertillverkningen däremot blir kvar i plus reservdelsbiten till hästtransporterna.

Hur det blir med patenterna som dom har på hästtransporterna vet jag faktiskt inte men jag tror inte dom kommer säljas då dom är tillgångar......
 
Vad händer med reservdelsbiten till hästtransporterna.
Då säkert många återförsäljare slutar att sälja transporter många har bara sålt Thule.......
 
Som jag skrev så måste Brenderup group tillhandahålla reservdelar till hästtransporterna i minst 10 år framöver, så den biten ska inte vara något problem.
En seriös återförsäljare tar hem reservdelar i samma utsträckning som nu.
 
Thule trailer köptes upp av Brenderup group i april 2014.

Dom har nu lagt ner tillverkningen av ALLA hästtrailar som tidigare köpts upp av Thule trailer......
Anledningen är att dom gått med såna förluster dom senaste +10 åren att nu när transportdelen av Thule är ett eget bolag och inte längre kan kvitta skulderna mot hela Thule las den delen ner för idag kan man inte ha ett företag som går plus minus noll, eller t.o.m. minus.

Övriga trailertillverkningen däremot blir kvar i plus reservdelsbiten till hästtransporterna.

Hur det blir med patenterna som dom har på hästtransporterna vet jag faktiskt inte men jag tror inte dom kommer säljas då dom är tillgångar......
Gammal tråd och gammalt inlägg men @palle vet du om 2013 var sista året som Thule tillverkade hästtransporter?
 

Liknande trådar

Utrustning Hur gör man en omtypning av en transport? Vår thule har en totalvikt på 1400 kg. Jag har fått besked att den ska nog enkelt kunna typas...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: Piglet82
·
Utrustning Det finns fortfarande inga modeller med bensnören hos HW eller? Är det någon som sytt dit fästen eller det går inte riktigt att få...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 912
Senast: Lumos_Nox
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Samhälle Precis samma hos oss, också familj på fyra. Mängden avfall vi producerar i form av förpackningar från vanlig mat är sjuk. Vi slänger...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 389
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp