Vad har hänt med Thule

Gammal tråd och gammalt inlägg men @palle vet du om 2013 var sista året som Thule tillverkade hästtransporter?
Minns inte årtalet just nu men det kan stämma.
Thule hästtransporter såldes till ett annat företag men om dom fortfarande tillverkar hästtransporter vet jag inte...

Firman som tidigare tillverkade hästtransporterna heter nu än så länge Brenderup och dom tillverkar alla möjliga transporter utom hästtransporter....
 
Minns inte årtalet just nu men det kan stämma.
Thule hästtransporter såldes till ett annat företag men om dom fortfarande tillverkar hästtransporter vet jag inte...

Firman som tidigare tillverkade hästtransporterna heter nu än så länge Brenderup och dom tillverkar alla möjliga transporter utom hästtransporter....
Tack :)
 
Jag köpte en Thule i april 2015 som var tillverkat av Thule (dock inte i Sv), under tiden den stod för försäljning konkade de så klisterlapparna var avplockade på den. Så, någon gång i början på 2015 slutade produktionen.
 
Googlade och hittade t ex. Ronbe Royal XT där det stod (fd Thule) inom parantes också. Va jag kunde läsa på deras hemsida verkar de väldigt lika Thule, samma beskrivning i princip.
 
Ronbe är väl det de blev? Det finns ju ett antal modeller som är i princip identiska med Thule, Star osv.
 
Rombe är dom som tog över Thule.

Thule har aldrig gått i konkurs, men dom slutade tillverka hästtransporter, och därför tog Rombe bort Thules dekaler för att sätta dit sina egna.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur gör man en omtypning av en transport? Vår thule har en totalvikt på 1400 kg. Jag har fått besked att den ska nog enkelt kunna typas...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: Piglet82
·
Utrustning Det finns fortfarande inga modeller med bensnören hos HW eller? Är det någon som sytt dit fästen eller det går inte riktigt att få...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 912
Senast: Lumos_Nox
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
Samhälle Precis samma hos oss, också familj på fyra. Mängden avfall vi producerar i form av förpackningar från vanlig mat är sjuk. Vi slänger...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
3 389
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp