Bukefalos 28 år!

Vad har jag gett mig in på nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har anmält mig till en blåbärshoppning igen. Rimligtvis borde det funka för på hoppkursen som jag gick i vintras gick det utmärkt att hoppa en sådan bana. Haken är bara att jag haft en sån enorm svacka i min ridning den senaste månaden. Förvisso har jag varit sjuk ett par veckor men jag kan inte skylla allt på det.

Idag på på ridlektionen övade vi på att byta galopp över en bom. Hästen var lite hispig i början och sprätte omkring, samtidigt som han saknade framåtbjudning. Så småningom slappnade han av och mot slutet av lektionen kom han igång. När jag fick lite mer tryck i galoppen gick det klart mycket bättre och jag fick övningen att funka. Men det var en svettig lektion.

Nu får jag bara hoppas att allt stämmer på lördag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 788
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har haft semester i snart fyra veckor och mest bara blivit deppig. Det här med semester är verkligen ingenting för mig. :( Jag känner...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp