Bukefalos 28 år!

vad har jag gjort...

G

Gina

Usch jag känner mig sa hemsk!!!
För ett ar sedan tog jag emot en hund som hade blivit lämnad till veterinären för avlivning. Veterinären sa att allt va bra med henne. Hon började bita mig o min pojkvän i vissa situationer. Akte in till sjukan manga ganger pga det. Hund psykologen sa att hon blivit misshandlad när hon va valp.
Hon va en sa underbar perfekt hund annars. Älskade henne sa mycket även om hon bet oss. Nu för en vecka sen skaffade vi oss en valp och hon bet valpen sa hart i huvudet att hon nu har sex stygn och ett mirakel att hon lever. Veterinären sa att hunder inte ska bita valpar för de känner att de inte är hot mot dem. Och sa även att vi kan aldrig garantera att hon inte biter vara egna barn eller nagon annan, och nästa gang kanske det inte bara är handen hon biter utan halsen.
Och i gar morse blev hon avliven :(
det känns som jag svikt min bästa vän!! Fattar inte att hon är borta! Jag saknar henne sa mycket....hon va sa speciell pa alla sätt.
Är sa arg pa de skithögarna som hade henne som valp och förstörde henne sa.
Gjorde jag det rätta?

Va bara tvungen att skriva av mig lite!!

Ta hand om era sma vänner!!

Kram
 
Tycker att du gjorde rätt, men förstår att det känns jättejobbigt... :(
 
En hund som biter mår sällan bra. Kan man inte hitta orsaken och lösa problemet med varför hunden biter är det bäst för både hund och ägare om hunden får somna in.
 
Jag tror att du gjorde rätt i att låsta hunden somna in...

En hund som är opålitlig och biter på det sätt du beskriver mår sällan bra..Det är alltid svårt att ta ett sådant avgörande beslut som en avlivning.Men i ditt fall tror jag att du gjorde det enda rätta..
*kramar om*
 
Min familj hade när jag var liten en Jack Russel, som i de fyra första levnadsåren passade bra in i vår familj och levde ett gott liv. Sedan en sommar fick han borrelia som upptäcktes sent. Fram imot hösten genomgick vår hund en personlighets förändring, och började bita och anfalla oss. vi pratade med alla experter vi kände och anlitade de bästa tränare, men det gjorde ingen skillnad.
Efter ca ett och ett halv år avlivade vi honom, för han var en fara för oss. Vi ville veta "vad som var fel" och beställde en obduktion. Det visade sig att borrelian hade gjort att vår hund hade fått ett milt fall av epilepsi, och detta hade gjort att han hade fått hjärnförändringar. Och dessa var förklaringen till hans förändrade beteende. (Har ingen bättre förklaring, var bara 13 år när det hände)
Är nu ägare till en jätte mysig belgare på tre år...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 334
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 359
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 821
Senast: mmbot
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 085
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp