Vad har jag i min rabatt?

Michellan95

Trådstartare
Jag bor på en ganska gammal gård där det växer de mest underliga saker. Nu har jag denna skapelse jag inte har en aning om vad det är:
2495AE9D-A58C-4278-9481-1934C43B467B.jpg

Den är ganska stor säkert 50 cm hög och 40 cm i diameter och bladen är som sammet.

Är det ogräs eller ska den få fortsätta växa?
 
@tanten och @athena_arabians

Är den flyttbar? Den står precis vid en pion (jag flyttade på en av "pionstänglarna" för att kunna ta bilden och min förhoppning är att stockrosor ska komma upp till höger om den.
 
@tanten och @athena_arabians

Är den flyttbar? Den står precis vid en pion (jag flyttade på en av "pionstänglarna" för att kunna ta bilden och min förhoppning är att stockrosor ska komma upp till höger om den.

Den är tvåårig (dvs förra året var den bara en icke blommande bladrosett) och jag skulle inte flyttat den nu om det inte är jätteakut, det är nu de precis börjat ta fart mot blomningen. Låt den blomma och gå i frö och ta hand om fröna och sätt dem där du vill ha dem. Den självsår sig lätt.
 
Den är tvåårig (dvs förra året var den bara en icke blommande bladrosett) och jag skulle inte flyttat den nu om det inte är jätteakut, det är nu de precis börjat ta fart mot blomningen. Låt den blomma och gå i frö och ta hand om fröna och sätt dem där du vill ha dem. Den självsår sig lätt.

Nej den kan egentligen få bo där. Mina stockrosor har jag haft i säkert 4 år och de vägrar blomma så jag kan gräva upp den istället ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ jag fick ganska stora sömnproblem för 1 år sen när en stor hjärntumör hittades, 7*7*7cm. Fick Zopiklon utskrivet och kunde sova rätt...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 670
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp