Vad har jag klickat pa¿

M

MaLu

Varfor blir mina tre sista bokstaver inte som vanligt utan [';_ fragetecken fungerar inte heller. Vad har jag klickat pa ¿

malu

Nu kom jag på det... :smirk: Det krävdes visst att jag skrev en tråd här.. :o
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har jag klickat pa¿

Så där blev det för mig OCH Domino igår när vi skulle svara på inlägg här, olika datorer i olika hem, ungefär samtidigt...... Ingen av oss vet vad som hände. Jag startade om min dator och fick då tillbaka Å,Ä och Ö.....

Hur gjorde du? Mitt försvann förmodligen pga att katten klampade på tangentbordet....
 
Sv: Vad har jag klickat pa¿

Det blir så om man trycker ner vänster Alt och Shift samtidigt. Tryck en gång till så ska det bli som vanligt igen.

Det kan vara praktiskt att det är så lätt att växla inmatningsspråk för en som är van att ibland skriva på engelska tangentbord, men för oss andra är det bara irriterande. Det går lyckligtvis att stänga av funktionen. Gå in i Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Avancerat -> fliken Språk -> Information -> Snabbtangentinställningar -> Ändra tangentsekvens. Ta bort bockarna och klicka på OK.

(Det går även att växla inmatningsspråk och ändra inställningar via språkfältet i nederkanten av skärmen, men det är inte alltid det fältet syns.)
 
Sv: Vad har jag klickat pa¿

Tack så mycket! Det där kan vara bra att komma ihåg till nästa gång man stampar på tangentbordet...

Det fanns ju en liten ruta längst ner till höger i fönstret där man kunde byta till svenska...

Malu
 
Sv: Vad har jag klickat pa¿

Den lilla rutan nere till höger var det jag letade efter, men jag hade ingen sån.
Tack så hjärtligt för instruktionerna!! De ska kommas ihåg. Katterna kutar ju ändå på tangentbordet ca 10 gånger om dagen.... :bow:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Bröt ihop och började gråta i bilen på väg hem. Hade redan bestämt innan att jag skulle förbi X-sambon så kommer in där storbölande. Var...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp