Vad har man för rättigheter som kund när appar strular?

Jag frågade Skånetrafiken redan tidigt och fick info att man kommer kunna ha ett kort. Det går dock inte att ladda pengar på kortet utan man förköper resor, typ åtta resor ToR Staffanstorp - Lund.
Exakt hur upplägget kommer vara vet jag dock inte.
Jag var vid nyhetssläppet rätt förbannad eftersom min dotter inte har kontokort och inte har mobiltelefon. Det blir rentav omöjligt för henne att åka buss utan något annat kort än Jojokort.
Spontant tycker jag, att mycket blir sämre med det nya biljettsystemet. Vad som är bra är att en resa kommer att kosta lika mycket oavsett hur man betalar. Det är också smidigt, att man på stadsbussar kommer att kunna betala genom att blippa ett vanligt betalkort. Detta måste rimligen kräva, att eventuella biljettkontrollanter är online, om de ska kontrollera detta, för jag antar, att sådan information inte kan lagras på kortet.

Skånetrafiken
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 651
Senast: Barbabelle
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 443
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 175
Senast: zassoo
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp