Vad har ni för blandis!?!

B

**BORTTAGEN**

Jag har en blandis tik som är pyrenéer/leonberger!:love:
Vi har hennes mamma(pyrenéer)hemma också och vi har tagit två kullar på henne, både gångerna med Leonberger hanne.:D

Vad har ni för blandras(er)?! *Nyfiken* :rofl:

Här är en bild som förhoppningsvis fungerar, lillebror till min vovve!På bilden är han ca 1½ år.. :D Lejonhuvud! :smirk:
Goliath!
 
Jag har två!!!Omplaseringar båda två..(blir ju ofta så med blandisar)Gammel hunden som är sterilicerad är !!Ja just det :confused: har ingen aning om ras hon är 10 år
Sen har jag en unghund oxå på 10 månader.Hon är Akita-Dobberman...En mycket krävande hund...Som inte haft det så lätt.... :crazy:Men hon börjar bli en trevlig hund nu :love:
Kommer att sterilicera även henne....
 
men shit.. snacka om vilken bedååårande bild och söt vovve! :love:
 
Akita-Dobermann.. låter ju som en rätt häftig blandning onekligen. Två väldigt kraftfulla hundraser! :love:

Har funderat på o skaffa en Akita Inu.. Pappa drömmer oxå om en. :D


:bump:
 
Underbar!Syns tydligt att det finns Border collie i blodet.. :D
Hmm Kelpie.. hade en vovve en gång i tiden som var Golden/Kelpie.Såg ut som en liten labbe! :D

:bump:
 
Jo då nog är hon kraft full allt :smirk:Hon är väldigt stark i psyket och kampig.Inte på ett elakt sätt men det syns när hon leker,Vräker i kull hundar som har dubbla hennes vikt....Hon är en riktig filur.En bastant dam som vet vad hon vill.
Inte konstigt att tanten som hadde henne innan inte klarade av henne :smirk:
Hon var ju en söt valp då*suck*
Lille hunden var ett monster när vi fick hem henne.Hoppa på allt hadde en vighet utan desslike.Diskbänken går det att gå på bara så ni vet :crazy:
Nu hoppar hon inte alls längre.Men det tog tid och tålamod..
Ingen hund jag rekomenderar till vem som helst...
Hon är oxå väldigt reserverad mot främlingar och vaktar väldigt..Och hon hadde 8 kullsyskon .. :crazy:
Vill inte ens tänka på hur det gått för dom... :cry:
 
Inte konstigt att tanten som hadde henne innan inte klarade av henne :smirk:

Haha.. ja stackars tant kanske :crazy:

Hmm.. jo man kan ju undra hur det gick för dom andra då. :(
jag oroar mig lite för hur det gick för alla valpar vi har sålt(9 st).. vissa vet vi vad som har hänt med men inte alla.Saknar att ha en hög med valpisar som springer runt fötterna på en.. :D
 
Nja vet inte om jag tycker så synd om tanten :devil:
Tror man att den här blandningen ska vara lika foglig som hennes förra coker spaniel så får man nog skylla sig själv..
Mest synd om hunden blev det då hon försökte dämpa hennes livliga tempramet med mindre mat :crazy:
Sen vet jag inte hur en uppfödare tänker när dom säljer en sådan här hund till en gammal skröpplig dam som dessutom är sjuk :confused:
 
Min är blandning mellan tysk jakt terrier och border terrier, hälften hälften.

Kullen togs fram för att få en "mer hanterbar" grythund, då det va så förr att tyskarna knappt gick ha i möblerade rum (till på köpet så krävde man aldrig det, då de bara skulle duga till jakt), så uppfödare "tjuvparade" sin fina border tik med en duktig tysk hane. Och då kom min lilla Mix till... Ren slump då min förra hund (border terrier) dog i en olycka som unghund, vi ringde till uppfödare och tyvärr var det enda han hade en blandraskull.

Min pappa (inbiten jägare) ville ha en valp, jag ville inte ha en blandras... Efter löften om ännu en egen renrasig hund i framtiden så gick jag med på blandrasvalpen... Men ja, ni förstår ju hur det gick, oavsett vilken ras hon var så charmade hon mig totalt och vi avgudar varandra... Någon renrasig hund har det inte blivit ännu, men om 8 veckor kommer min weimarander äntligen, som jag kommer att få betala helt själv :crazy: man ska aldrig göra byteshandel när man är 11 år, det blir inte som man tänkt sig ;)

det blir dock inte fler blandraser i detta huset, om det blir fler terriers så blir det en ren tysk, de har blivit så mycket vettigare på senaste tid.

//E
 
Varför i hela friden då?
Om ni har en snygg och trevlig Pyrenee varför parade ni henne inte med en hane av samma ras?
 
ja för det första så har hon sina skönhets fel.. vi fick henne billigare för att hon inte var 100 % korrekt.
För det andra så hade vi en bekant emd en SÅÅÅ snygg Leonberger hanne och vi tänkte "varför inte?!" Och valparna blev dom mest underbara hundar man kan tänka sig, så oerhört vackra och dom tog verkligen med sig det bästa från båda raser! :love:

Man ska ej uttala sig om sånt man inte vet nåt om! :D

:banana: :banana:
 
Ja tyck vad fan du vill!:devil:Jag tycker som jag gör och står för det! :D

/Från en glad jävel :rofl:
 
Du anar inte vad jag vet. Den typen av människor som avlar utan eftertanke är rätt vanlig och alltid är det någon annan som får reda upp det hela om valparna hamnar fel.

Och att avla på en tik som inte är korrekt?
Herreminje!

När det sedan gäller akita/dobermann-blandingen skulle du inte tycka den var så häftig om du visste hur fel det kan bli. De har inte mentaliteter som är kompatibla.
Där kan vi snacka om att man inte ska uttala sig om något man inte vet.
 
Jag har en Lhasa Apso/tibetansk spaniel hane på snart 4 år :love:

Han är helt underbar!!

Här är han:
BUFFY
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 627
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Sitter i den förmånliga men svåra situationen att ha valmöjligheter på valp. Och vet inte hur/om/varför jag ska välja! Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Laa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Knäfraktur, 7 veckor och ingen ordning på allting Mitt i det skulle jag börjat jobba och de nya releaserna för LesMills släpptes. Nu är...
Svar
2
· Visningar
714
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 268
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp