Vad har ni för drömmar/mål?

Lite spinoff på tråden om livsdrömmar - vad har ni för mål och livsdrömmar? Är ni på väg ditåt? Vad gör ni för att nå era mål?
Någon direkt livsdröm har jag inte riktigt just nu, har lyckats uppfylla en - att ha ett jobb jag älskar.
Några små delmål som jag har är inköp för att höja levnadsstandarden, drömmer fortfarande om en hemmabio, likaså nytt objektiv till systemkameran för att kunna ta upp fotograferandet igen.
Även köpt mig ett piano, så nu drömmer jag om att hitta någon lärare för att verkligen lära mig, men dessvärre finns det inga i närheten som passar mina jobbtider.

Drömmer ibland att bo i ett eget hus, men samtidigt fasar jag över alla kostnader, är ju rätt smidigt att hyra och inte behöva betala om t ex frysen eller dylikt går sönder, men samtidigt hade det varit najs att inte ha grannar vägg i vägg så att säga. :angel:

Om jag hittar rätt man kanske jag skaffar barn, men då måste det kännas rätt. Hade varit lite kul att ha en familj, men just i dagsläget känns det inte så aktuellt. Skulle nog inte klara att vara mammaledig, då klättrar jag på väggarna. Så jag vet inte riktigt.

I övrigt vet jag inte riktigt.
 
Just nu: Att vinna fett på Bingolotto. :p

Annars har jag nog inga helt konkreta drömmar i livet, av olika anledningar. Men ibland kan jag tänka att jag borde konkretisera några mål för att ha lite motivation. Det behöver ju inte alls vara något helt livsomvälvande, tänker mig, så länge tillvaron i övrigt rullar på, på ett sätt som känns rimligt eller ok.
 
JAG VET INTE.

Tror inte jag har några :( Känns hemskt och jag har funderat över detta hela dagen. Är jag nöjd? För jag har inte reflekterat över det tidigare, att jag skulle behöva ha något stort mål. Jag är nog mer en delmålstjej.
 
Lite spinoff på tråden om livsdrömmar - vad har ni för mål och livsdrömmar? Är ni på väg ditåt? Vad gör ni för att nå era mål?

Jag (och sambo) drömmer om att vinna några miljoner dollar så vi kan köpa tomt, bygga hus, köpa sjyssta bilar och resa vart vi vill, när vi vill :p

Vi spelar på både lotto, pokermaskiner och keno flera ggr i veckan för att nå det målet. Got got to be in it to win it :D

Utöver det så sparar vi ca 1400kr i veckan tilsammans (ja, här i Aus har vi "alkislöner" som betalas ut veckovis eller minst varannan vecka)

Utöver det lever vi livet ändå på den lilla paradisö vi bor och jobbar på :)
 
Jag vill köpa hus men osäker på om jag kommer vilja jobba så mycket som skulle behövas för att tjäna alla pengarna som krävs.

I övrigt har jag inga mål. Är sjukt nöjd och tillfredsställd med mitt liv just nu.
 
Jag har uppnått många mål, som endast 29. Bor på gård med sambo och trivs ruskigt bra! Går en utbildning som förhoppningsvis leder till ett jobb jag kommer trivas med.
Leva ett stressfritt liv med lite måsten och mycket njutning är annars ett mål. Hellre jobba deltid och må bra, men inte kunna renovera/resa i så hög takt, än att behöva stressa för att få ihop vardagen typ. :)

Ett gammalt mål/målbild/måtto är:"varje dag man lär sig något nytt är en bra dag!"

Sen är ett mål att försöka leva livet med en tanke av "karma" mer. Typ "om jag gör det här som är shyst så kommer något bra att hända mig också". I vardagen, typ låta någon gå före i kön, hålla upp dörren åt folk osv.

Försöka leva på ett sätt som konsumerar mindre, vara nöjd med det jag har. :D
 
Jag har inget stort mål, och jag har betat av ett helt gäng mål de senaste 15 åren.
Jag vill bli betydligt bättre på att dyka
Jag vill ha egen häst någon gång
Jag vill resa under en längre tid, minst 3-4 månader.
Jag har ett par ställen jag vill resa till, svalbard,maroco och tillbaka till kyrgystan
När jag blir pensionär så ska jag lära mig att svetsa. Jag vill köpa mig en liten husbil och luffa runt med.
 
Jag har aldrig haft eb livsplan, men väl kanske en femårsplan eller så - jag var t.ex. väldigt fokuserad på att studera utomlands efter gymnasiet, men mycket har väl mest rullat på, vilket är väl lite riskabelt - jag vill inte riskera att se tillbaka på mitt liv och känna att det runnit ifrån mig, men o andra sidan tror jag inte på alltför stora planer.

Tim Minchin lugnar mig ibland när jag blir lite stressad:

"I said at the beginning of this ramble that life is meaningless. It was not a flippant assertion. I think it’s absurd: the idea of seeking “meaning” in the set of circumstances that happens to exist after 13.8 billion years worth of unguided events. Leave it to humans to think the universe has a purpose for them."

 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
557
Senast: Görel
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp