Vad har ni för favorit utrustning?

Lazy Lady

Trådstartare
Vet att det finns ett trådar om utrustning...Men jag kan inte låta bli!!

Nyfiken på vad ni har för favorit tillverkare på sadlar, pads, träns osv. Utrustning är det roligaste som finns!

Själv använder jag:Millenium reiner, Longhorn/billy cook.

V-brow huvudlag,curb,tyglar ifrån weaver,

twisted wire bit,weaver

tapered,tacky too pad, reinsman helt suverän built up pad som är kilformad, värd varenda krona!!

smb elite benskydd ifrån prof choice.
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Jag har två sadlar, en NRHA sadel John Slack reiner från Saddelsmith och en preimer reiner. John slacken är den bästa, men det är bara preimier som passar king just nu, han är nämligen enormt bred över bogarna. jag föredrar som du Lazy Lady Longhorn, men har inte hittat någon som passar King är.
Sen är det benskydd från prof choice, knalllila, så snygga på en fux. =) vet ej vad det är för märke på padden
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Jag har för mig att det är en 7"bom på min millenium reiner, den är väldigt rak och bred. Måste ha det på min dam som är lika välsvarvad som en dieseltank!!
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Har en Joe Hayes showreiner fr saddelsmith och padar+ benskydd från proffesionals choice.
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Är lycklig ägare till en, av Bob Avila designad, cowhorse/cutting sadel com Crates har tillverkat.

(Vet oxå att jag kommer att älska min Steve Guitron-tillverkade hackamore:d när jag väl fått råd att köpa en och har lärt mig rida med den...;) )
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Vad vore livet utan hästar, prylar och utrustning?! :)

På plats 1 kommer självklart mina två Frinta-sadlar - en reining och en cutting.
Sparar ihop till en Frinta roping/cowhorse-sadel.

Paddar är 2 st Professionals Choice Orthosport Air-Ride och skydd är SMB II och SMB Elite.

Bett från Tom Balding. Sporrar, huvudlag och tyglar från Frinta. Chaps och batwings från Pryss.
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Skönt att det inte är bara jag som är ett freak när det gäller prylar!! Vill ha allt!
Senaste offret lär bli ett showhuvudlag med V-pannband med massor av bling-bling..och tillhörande tyglar..Ca:3500:- ett KLIPP!! Tror minsann att jag måste få det av min sambo?! Ingen som håller med?
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

jogr skrev:
Vad vore livet utan hästar, prylar och utrustning?! :)

På plats 1 kommer självklart mina två Frinta-sadlar - en reining och en cutting.
Sparar ihop till en Frinta roping/cowhorse-sadel.

Paddar är 2 st Professionals Choice Orthosport Air-Ride och skydd är SMB II och SMB Elite.

Bett från Tom Balding. Sporrar, huvudlag och tyglar från Frinta. Chaps och batwings från Pryss.

Måste bara fråga, vad tycker du om Frinta-sadlarna? Hur är dom i kvalitet, passform etc? Har dregglat över deras sadlar ett tag :d
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Har inte allutrustning själv men jag kan lista mina favisar :banana:

Sadel - Pullman NRHA Pro Reiner
Padd - Reinsman Tacky Too Blanket:love:
Skydd - Professional´s Choice SMB Elite och Ballistic Overreach Boots
Huvudlag och tyglar - enöras och v-shaped från Murphys leather :love:
Bett - Cavalerie Billy Allen Silver shank och vanlig billy allen bit
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Tänkte fråga om SMB-elit skydden hoppas det är ok :o . Tänkte nämligen beställa på nätet :) Vilken storlek brukar vara normalt till en quarter på 152cm?
Jag har mätt honom och fram runt om är det 20 cm och ca 20 cm till knät.
bak är det 22 cm runt och längden spelar ju ingen roll.
Ska de gå något omlott
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

ja det e frågan .Min quarter e 148 ca cm men hon har medium och det ska nog du oxå ha ,dom ska gå omlott.Sen beställde jag medium i combo boots(benskydd+boots)men dom blir lite trampade på(bootsen) men det e väl sånt som händer eller om man skulle tagit en strl mindre på dom....???Bakbena tror jag det bara va en strl om jag inte minns fel hon har såna slide boots oxå från proffessional choice.
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Smb elite boots i strl. M är gjorda för hästar upp till 160cm i manken. Möjligtvis får man gå upp en strl om man har en häst som år mkt grov,( tex nordsvensk av brukstyp.)
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Jag är oxå nyfiken på frinta sadlarna, typ kk reiner 2, ja dem ser shyssta ut och man har ju inte råd att köpa sin favis efter som den kostar nästan dubbelt så mycket.
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Frintasadlarna är helt kanon, helt klart över förväntan!
Jag har en BB reiner och deras cutting-sadel. De är gjorda efter min hästs rygg med en sadelprovare. De ligger helt perfekt och hästen stortrivs med dem. De är mycket sköna att rida i och jag är mycket nöjd med dem.

Köpte dem från deras svenska återförsäljare Rocking-B (www.rocking-b.se). Fungerade kanonbra utan problem.

Ska handla en Frinta roping/cowhorsesadel från Rocking-B så fort jag får råd. :)
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Det var ett svar i min smak det:D

Har precis fått hem Rocking-b's katalog och suttit finsliipat på hur jag skulle vilja ha en sadel... är ju intresserad av deras "kk reiner 2", men det får varta dröm och högsta önskan ett tag till:p
:bump:
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

mmmm! Hästutrustning är det roligaste som finns.. svårt att hålla tassarna i styr :S

Sadel - Tex Tan reiner
Pad - Reinsman
Huvudlag - En-öras USA import nånting... silveröra
Tyglar - ½tum 8fot långa :D
Boots - öööh, svarta.. + bellboots

Håller med Maja_70 och Lazy Lady Medium boots passar Quarter. Har inte varit med om M-boots som inte passat ännu.. lika med bellbootsen, o dessa averkar man ju ett par om året :P
 
Sv: Vad har ni för favorit utrustning?

Visst är det trevligt med en fin utrustning till både hästen och sig själv.

Jag har:
en Pullman Bozo Rogers Reiner sadel med Equiflex-bom, helt underbar!
två TexTan träns, ett Parelli-träns och ett Natural Hackamore med Horsemans Reins.
två Diamond Wool paddar, helt suveräna till min breda Paint.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp