Vad har ni för grill-favoriter?

Göra pizza på grillen är en höjdare!
Gillar också helgrillad kyckling på snurrspätt. Blir himla saftigt och smakrikt.
 
Bästa grillet är helt klart marinerad majs.

Bara att pensla majskolvar i grillolja och lite sweet chili, bättra på lite under grillningen. Magiskt gott

Sån färsk lök som finns i början på sommaren är också väldigt tillbehör till alla sorters kött och kyckling.
 
Grillat lamm med tomat, rödlök, sallad, fetaost och lite lite citron samt tzatziki, som äts i pitabröd 😁

Majskolvar, paprika, marinerad fläskfilé.

Svamp fylld med färskost och örter som toppas med riven ost 🤤

Och vilken bra tråd! Vill lära mig laga mer mat på grillen, härligt att stå ute och fixa ☀️😎
 
Majs, det mesta i köttväg, dock inte karré och färdigmarinerat kött. Grillspett, korv. Gärna nån lite annorlunda korv än dom vanliga grillkorvarna. Pinnbröd. Direkt från pinnen ner i smörpaketet.
 
Aubergine :heart Och blomkål, men det är så invecklat att helgrilla så det gör jag sällan. Men med en tjock chardonnay och lite smör på är det :love:
 
Squash fylld med ost, gärna mögel och cheddar samt färs.

Baconlindade sparrisar, majs grillade i blasten, grillost gärna med chili/jalapeños.
 
Spetskål :love:.
Pimientos de padron är också en favorit. Eller vit paprika som grillas svart och sedan skalas, blandas med vitlök, olivolja och citron eller vitvinsvinäger.
Grillar alltid spansk röd peppar på samma sätt. Passar till allt.
Hela fiskar, helst lite feta sorter är omöjligt att misslyckas med. Fylls med det man gillar (örter, citrongräs, citrusfrukter)
 

Liknande trådar

Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: Halcyon
·
Tjatter Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få...
2
Svar
35
· Visningar
2 329
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 532
Senast: Voeux
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp