Vad har ni för hörlurar?

Tokyo

Trådstartare
Som inte är standard apple/android lurar som medföljer vid köp av telefonen.

Är på jakt efter ett par nya, gärna inte superfula, hörlurar. Både on-ear och in-ear är av intresse.
Jag har just nu ett par urbanears Plattan II, de med sladd. Ljudet är absolut okej men de funkar dåligt. Startar röststyrning och pausar musiken/byter låt lite hursomhelst typ när man går. Har hört att de med bluetooth ska vara bättre, men jag gillar sladd :p En bra "fjärrkontroll" är nog viktigt för mig, men det verkar svårt att hitta. Apples standardlurar och förra generationen Plattan har båda en smart kontroll där man både kan pausa/playa, höja/sänka volym och byta låt både framåt och bakåt.

Vad har ni för några? Vilka ska man undvika? Vilka rekommenderar ni?
 
Har airpodsen, fick de i julklapp av min sambo. Tycker faktiskt att de är riktigt bra. Hade dock aldrig betalat så mycket för ett par hörlurar själv.
 
Jag har dessa...
Audio-Technica ATH-ANC7 - slutna over-ear lurar med aktiv brusreducering, låter bra och har brusreducering som fortfarande står sig. Bra reselurar.
AKG 270 - slutna over-ear lurar som är klumpiga men låter helt ok och kan spela rejält starkt.
Sennheiser HD-25 - slutna on-ear lurar av broadcaststandard, låter bra och är hyfsat stryktåliga.
Sennheiser HD-560 - halvöppna over-ear lurar i övre mellanklass, låter riktigt bra.
Sony MDR-7506 - slutna over-ear lurar av broadcaststandard.
Shure E3 - enkla in-ear lurar för scenbruk, låter ok, spelar starkt.
Koss Porta-Pro - halvöppna on-ear lurar, hopfällbara, låter bra, svårslaget (oslagbart?) prisvärda imho. En av två lurar jag oftast lyssnar på med mobilen.
Koss KEB-9i - riktigt enkla in-ear lurar för 99 kr, de andra lurarna jag oftast lyssnar på med mobilen.
 
Jag har sudio Vasa blå, tycker att dom är ganska bra! Trådlösa dock, men har en smidig kontroll och dom krånglar aldrig.
 
Jag har Philips SHB8850, verkar inte gå och köpa längre??
Men jag älskar dom!!

Kan inte ha in ear pga trånga hörselgångar.
Det enda negativa är väl att min mössa dämpar ljudet :D
 
Jag har ett par NKG N60 med brusreducering på jobbet, skönt att ha i kontorslandskap och på flyget.

Tycker ljudet är bra, men öronen blir lite mosade efter ett par timmar när man har glasögon och hörlurar samtidigt. Ingen avancerad fjärrkontroll, men en pauseknapp på sladden.
 
Som inte är standard apple/android lurar som medföljer vid köp av telefonen.

Är på jakt efter ett par nya, gärna inte superfula, hörlurar. Både on-ear och in-ear är av intresse.
Jag har just nu ett par urbanears Plattan II, de med sladd. Ljudet är absolut okej men de funkar dåligt. Startar röststyrning och pausar musiken/byter låt lite hursomhelst typ när man går. Har hört att de med bluetooth ska vara bättre, men jag gillar sladd :p En bra "fjärrkontroll" är nog viktigt för mig, men det verkar svårt att hitta. Apples standardlurar och förra generationen Plattan har båda en smart kontroll där man både kan pausa/playa, höja/sänka volym och byta låt både framåt och bakåt.

Vad har ni för några? Vilka ska man undvika? Vilka rekommenderar ni?
Jag har plattan 2 bluetooth och är väldigt nöjd :) det är sällan den tappar anslutningen och det är nästan alltid när jag bökar runt med den, typ stoppar telefonen i jackfickan, får den en sekund att hitta anslutningen på den nya platsen funkar det bra igen sen. Kan ta samtal i dom också och styr allt med en liten joystick på högra kåpan(vet inte om det är samma med sladdversionen?), och batteritiden är svinbra.
 
Jag fick ett par Jabra Elite 45E av min sambo i julklapp, jag är jättenöjd med dem :)
Bra uppkoppling, lätta att manövrera, smidiga att svara i, bra ljud och bra batteritid.
 

Liknande trådar

Äldre Behöver verkligen köpa nya hörlurar nu och vänder mig såklart till buke för att få de bästa tipsen! :D (Vet att det finns en liknande...
Svar
4
· Visningar
650
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp