Vad har ni för morgonrutiner?

Alltså, oj att du orkar med det där! Inte ens tåg utan en timme och femtio minuters bilkörning i svinottan. Och sen hem igen. Kör du på sådär fem dagar i veckan?
Jo, tyvärr så måste jag pendla till jobbet.. vägrar att flytta till arbetsorten. Jag har alltid pendlat till mina jobb (finns inga allmänna kommunikationer som funkar.. alls :( ) Ibland åker jag dock till Sthlm på möten vilket nästan går snabbare då jag vid dessa tillfällen åker både buss och tåg..
 
Innan vi flyttade och skaffade hund så kunde jag gå upp 20 min innan jag skulle stämpla in! 😁 Bara upp och kissa, klä på sig och sen köra till jobbet. 👌🏻😂

Nu däremot måste jag gå upp TVÅ TIMMAR innan jag börjar. 😴 Jobbar skift så går upp mellan kl 04 och kl 20.

Snoozar en gång
Ger hundarna mat
Kissa
Klä på mig
Går långa rundan med hundarna
In med hundarna och byta skor
Gå till tåget
 
Jo, tyvärr så måste jag pendla till jobbet.. vägrar att flytta till arbetsorten. Jag har alltid pendlat till mina jobb (finns inga allmänna kommunikationer som funkar.. alls :( ) Ibland åker jag dock till Sthlm på möten vilket nästan går snabbare då jag vid dessa tillfällen åker både buss och tåg..

Det är ju ett val man gör och förhoppningsvis ser fördelar med. 😊 Jag pendlade i knappa två timmar enkel väg till jobbet under tio månader, men kollektivt så jag kunde sova, vila, läsa och ibland jobba under resan. Nu får jag ångest och panik bara jag tänker på så tidiga morgnar och långa resor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 466
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp