Vad har ni för regnjackor?

Jag behöver en jacka som står emot regn i 2 timmar. Jag vill ABSOLUT ha fickor med blixtlås som är vattentäta så jag slipper ha med en väska till mobilen och nycklar. Fickor utan blixtlåsförslutning är jag helt ointresserad av. Jag går inte på långa vandringar men åker gärna ut i naturen och går 1-2 timmar och vill inte behöva ha med väska. Ingen galon eller liknande. Ingen lång jacka eller kappa. Den kommer även användas som vår- och höstjacka ibland kompletterad med en tjock tröja under.

Ibland är några glada hundar med på promenaderna så jackan får inte vara för ömtålig då de gärna sätter upp framtassarna på en och även hoppar en del.

Jag har en Helly Hansen nu som behöver bytas ut då nåt lager i den börjar flaga och trilla av i småsmulor. Men annars fyller den helt mina önskemål! Står emot regn tillräckligt länge. Har fyra stycken blixtlåsförsedda fickor som alla är tillräckligt stora för mobilen, två av dem större än så. Egentligen vill jag ha en likadan men Helly Hansen verkar tyvärr ha skippat de två mobilstora fickorna i brösthöjd som jag använt mycket. Om jag ska önska nåt den jackan inte har så är det en större huva så den kan skydda glasögonen från regn bättre.
Fristadsjackan har mobilstora blixtlåsfickor i brösthöjd. Och bra huva. Och kardborre i ärmsluten.
 
Fristadsjackan har mobilstora blixtlåsfickor i brösthöjd. Och bra huva. Och kardborre i ärmsluten.

Men de har väl bara arbetskläder? Jag ska ha jackan till och från jobb, på stan osv. Alltså inte för arbete. Jag hittar ingen dammodell på deras sida heller. Jag vill inte ha en herrmodell då de inte sitter lika bra på mig.
 
Men de har väl bara arbetskläder? Jag ska ha jackan till och från jobb, på stan osv. Alltså inte för arbete. Jag hittar ingen dammodell på deras sida heller. Jag vill inte ha en herrmodell då de inte sitter lika bra på mig.
Designmässigt är den svart och skiljer sig inte från vilken friluftsjacka som helst. Fristads har en hel del dammodeller också men just nu kan jag inte heller hitta min jacka på deras sida, det verkar mest vara softshelljackor nu. :sorry:
 
Designmässigt är den svart och skiljer sig inte från vilken friluftsjacka som helst. Fristads har en hel del dammodeller också men just nu kan jag inte heller hitta min jacka på deras sida, det verkar mest vara softshelljackor nu. :sorry:

Jag såg bara bilder på män på deras sida med skaljackor.
 
Min gamla helly hansen seven verkar uppfylla de kraven, och jag har ridit i isländskt regn med den och hela tiden varit torr på insidan. 😁

Vet inte hur de är nuförtiden (jag har kvar mitt snart 8-år gamla ställ och använder när jag inte vill slita på de ultralätta regnkläderna jag har när jag vandrar), men det jag har är propert, bekvämt och praktiskt. Såpass välsittande att jag kan ha den på jobbet, och det andas hyfsat bra, framförallt med tanke på att det ändå är såpass billigt i jämförelse. (Jag provade en av de populära marmot precip innan jag köpte, och det kändes som att gå i en prasslig plastpåse i jämförelse...)
 
Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om?

Jag vill ha en som är tunn, ofodrad och andas bra. Jag tycker om att komplettera med varm tröja under på hösten men även kunna använda den en sval sommar om det regnar. Behöver inte funka på vintern då min vinterjacka är vattentät.

Jag vill också ha flera bra fickor (minst tre, helst fyra, nån kan absolut sitta på insidan). D.v.s. hyfsad storlek, med blixtlås och vattentäta. För att få plats med nycklar, mobil, kort osv så jag slipper ha med väska på promenaderna. Fickor utan blixtlås räknas inte och kommer inte användas. Ingen kappa eller längre jacka och ingen galon eller liknande plastiga material.
Jag har den här från Stadium. Tycker den är lagom nu på sommaren och kommer funka med en varm tröja under i höst.
1659118103616.png
 
Tack för alla fina tips! Jag har kollat på alla och en del ser ut att ha det jag är ute efter. En del var tyvärr dyrare än jag känner att jag vill spendera på det. Men tack så jättemycket för alla tips!!
 

Liknande trådar

Hundträning Jag hoppas att den här tråden kan få finnas utan att det blir reklam och borttagen tråd. Det är nämligen så att jag skulle vilja ha...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Pilot
·
Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
34 497
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 431
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp