Vad har ni gjort då ni fyllt jämt?

tuaphua

Trådstartare
Jag blir 40 i vår. Jag brukar normalt gärna fira allt som går att fira.
Nu är jag däremot väldigt slut. Och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Vill jag fira med fest, med resa, med aktivitet etc eller inte alls? Vad känns rätt och vad orkar jag liksom..
Folk börjar undra för att kunna planera.

Hur firade ni?
Har ni några kul tips på firande av olika slag?
 
Jag hade en stor hemmafest när jag fyllde 30 år, minns fortfarande hur roligt jag hade den kvällen. Var fantastiskt roligt, både folk jag känner och inte kände då jag firade med en vän. Härlig blandning av folk!
 
Jag fyllde 30 förra året. Hade bara kalas för släkten och bjöd på mat och tårta. Sen reste jag utomlands med make och barn en vecka. Maken fyller 40 nu i maj och vi reser utomlands med barnen även då :) Vet inte hur han tänkt med fest, möjligt att han var lite sugen men får väl se om han orkar ta tag i det :p
 
Jag blir 40 i vår. Jag brukar normalt gärna fira allt som går att fira.
Nu är jag däremot väldigt slut. Och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Vill jag fira med fest, med resa, med aktivitet etc eller inte alls? Vad känns rätt och vad orkar jag liksom..
Folk börjar undra för att kunna planera.

Hur firade ni?
Har ni några kul tips på firande av olika slag?


Resa. Jag är inte så mycket för stora fester så jag har haft middag med familj och nära vänner, och sedan åkt iväg någonstans för att fira genom en önskad upplevelse. :)

Det finns ju trevliga mellanting också, att ha knytkalas kanske vore något? Det går ju att göra större eller mindre beroende på hur många du vill bjuda in.
 
Jag tycker om sociala sammankomster och har haft rejält kalas/fest hemma vid 20, 25, 30, 40 och 50. Det blir ju precis så arbetsamt som man själv väljer att göra det - allt från konventionell stor middag med underhållning etc, till knytkalas ute i naturen. Även om man dukar upp till stor fest hemma behöver man ju inte gå all in på dyr, komplicerad eller "fin" festmat, för de flesta är ju poängen att träffas öht.
 
som 30 års present till mig själv åkte jag till Island, och red islandshäst. Det hade stått som "det här ska jag göra när jag fyller 30" i min bucketlist sedan jag var 7 år och läste om det i en min häst tidning :D
40 vet jag inte, men jag lutar åt att åka till Tokyo.
 
Valde att åka bort med min man för en hotelnatt och bara vara dagar
Sedan bjöd vi kompisar på middag hemma helgen efter
hade även firat med lite annat folk helgen innan då jag har flyttat en bit från min hemort
 
Gick ut och åt med pojkvän och ett gäng vänner när jag fyllde 25, när jag fyllde 30 hade jag själv inte så stor lust att göra nåt men mina vänner ordnade en överraskningsmiddag och "kidnappade" mig :heart. När jag fyller 35 funderar jag på att åka på semester till någon sorts varm ö med intressant djurliv men långt ifrån bestämt. Skulle nog vara lika nöjd med att vara hemma egentligen men man borde väl göra någonting antar jag.
 
Jag lämnade över ansvaret till sambon, dom fick "kidnappa" mig. Vi sköt vildsvin, typ ett spel med stora skärmar. Sen käkade vi god middag! Väldigt lagom. :) när sambon fyllde jämt kidnappade vi honom och körde höghöjdsbana + middag.
 
Jag fyller också år på våren men för det egentliga firandet funkar det bättre med fest på sommaren, när det finns mer tid för både mig och gäster. Så lär det bli i år också. För egen del är jag rätt nöjd med att stanna hemma och njuta av det, en ny tradition är att äta något extra gott och duka lyxigt ute i växthuset. Just i år blir det nog frukost/brunch där och sedan någon finare utemiddag i närområdet.

Dessutom är det svårt att greja med resa på våren pga djuren så också "födelsedagsresan" blir lite senare på sommaren. Kan bli lite hysteriskt att saker måste göras just på dagen, jag sprider hellre ut firandet över längre tid för att tråckla ihop allt praktiskt.
 
Jag och min sambo fyller på hösten men firade på sommaren, vi hyrde föreningshuset i byn och beställde catering för maten.
Jag var i 8e månaden så vi styrde så allt skulle bli så lättsamt som möjligt.
 
Jag gillar att fira, när jag fyllde 40 slog jag ihop mig med svägerskan och hyrde en krog mitt i Göteborg och hade en brakfest för alla vänner. Bodde på hotell under natten. När jag fyllde 50 hyrde jag kvarterskrogen och gjorde om saken. Tog mig dock hem den natten. Alla får göra som dom vill, maken vill åka bort och ducka sin 50 års dag, det är ok för mig det oxså. Men vissa saker vill jag fira, och milstolpar för mig har varit 40 och 50. Får se vad jag hittar på när jag fyller 60, det är 9 år kvar så jag har mängder av tid att fundera på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 807
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 989
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp